اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1397 - 8:36   |   کد مطلب: 29622
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان:
83 درصد از حجم سد اکباتان پر است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه روزانه ۱۲۰۰ لیتر برای مصرف شرب از سد اکباتان خارج می‌شود، گفت: حجم مخزن ذخیره آب سد اکباتان به ۲۸.۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش صبح الوند، منصور ستوده اظهار داشت: در حال حاضر مقدار ذخیره سد اکباتان ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب معادل ۸۳ درصد حجم آن است.

وی بیان کرد: مقدار خروجی آب در هر روز از سد برای مصرف شرب یک هزار و ۲۰۰ و برای کشاورزی ۲۴۰ لیتر در ثانیه است.

ستوده با اشاره به ثبت بارش ۳۹۹ میلی‌متری برای همدان گفت: از ابتدای سال آبی ۹۶-۹۷ تاکنون ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر آب وارد سد شده که سال گذشته در این زمان، ۵۷ میلیون و ۲۷۰ هزار لیتر بوده و ورودی امسال نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون نیز مقدار آب مصرف‌شده برای شرب در شهر همدان و اطراف ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

ستوده بیان کرد: ذخیره سد سرابی تویسرکان هم ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب و خروجی آن ۸۰ لیتر در ثانیه برای شرب و ۲۵۰ لیتر برای کشاورزی است و ورودی هم ندارد.

وی گفت: سد کلان ملایر هم ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب آب دارد که ورودی آب به آن ۴۶ لیتر در ثانیه و خروجی آن ۸۹۶ لیتر برای بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان