اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مرداد 1397 - 10:03   |   کد مطلب: 29740
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از ارسال اطلاعات حساب پزشکان به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش صبح الوند، جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی  سازمان نظام پزشکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: کارتخوان یکی از تسهیلات بانکی است که امروزه همه مردم از آن استفاده می‌کنند و ما هم در سازمان نظام پزشکی به همه همکاران برای مراعات و رعایت مباحث مختلف اعلام کرده ایم که از این دستگاه برای شفاف‌سازی در مطب‌هایشان استفاده کنند؛ دریافت کارتخوان و دیگر مسائل یکسری شبهه را بین افکار مردم ایجاد کرده است که نبود این دستگاه به دلیل مسئله مالیات است.

جهانگیری با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی بارها به بانک مرکزی اعلام کرده‌ است که اطلاعات حساب‌ همه همکاران را به سازمان امور مالیاتی داده است، افزود: ممکن است تعداد انگشت شماری از همکاران دستگاه کارتخوان در مطب‌هایشان نداشته باشند که علت آن به غیر از مسئله مالیات می‌تواند موارد دیگری نیز باشد.

 

پزشکان الزامی برای استفاده از کارتخوان در مطب ندارند

معاون نظارت و برنامه ریزی  سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: در هیچ کجا از قانون دیده نشده است که پزشکان در مطب‌های خود ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان باشند، ولی به طور کلی ما به عنوان سازمان نظام پزشکی از همه همکاران تقاضا داریم و تأکید می‌کنیم برای رفاه حال مردم و شفاف سازی از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

وی تأکید کرد: سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حال پیگیری هستند تا راهکاری برای حل این موضوع به صورت بهینه‌تر پیدا کننند بلکه این مسئله به طور کامل برطرف شود.

وی گفت: در این شرایط خاص که مسائل مختلفی در کنار بحث استفاده از کارت خوان است، برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور باید با یکدیگر همفکری بیشتری داشته باشیم؛  در سازمان نظام پزشکی از گذشته تا کنون پیگیر رفع این مشکل بوده و هستیم و تا زمان رفع موضوع، پیگیر خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان