اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1402 - 9:08   |   کد مطلب: 29741
با ایجاد زخم در پوشش درونی معده که عمدتا ناشی از میزان بیش از اندازه زیاد اسید معده است، زخم معده ایجاد می شود که بسیار دردناک است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، علاوه بر شیوه های قراردادی درمان زخم معده، محققان به گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی به منظور مقابله با درد ناشی از زخم معده تاکید دارند. این مواد خوراکی با ممانعت از رشد باکتری های عامل زخم معده به روند درمان بیماری کمک می کنند.

فلاونوئیدها: تحقیقات نشان می دهد فلاونوئیدها که به بیوفلاونوئیدها هم معروف هستند و به طور طبیعی در برخی میوه ها و سبزیجات وجود دارند، می توانند درمانی موثر در زخم معده باشند. افراد مبتلا به زخم معده باید سویا، حبوبات، انگور قرمز، کلم برگ، بروکلی، سیب، توت ها و چای، بخصوص چای سبز، را که سرشار از فلاونوئید هستند در رژیم غذایی شان بگنجانند.

شیرین بیان: تحقیقات نشان می دهد عصاره شیرین بیان می تواند رشد زخم ها را محدود کرده و موجب بهبود آن شود.

پروبیوتیک ها: پروبیوتیک ها باکتری های زنده و مخمر هستند که با افزودن میکروارگانیزم های سالم و حیاتی به دستگاه گوارش روند هضم غذا را آسان تر می کنند. دوغ، ماست، کیمچی و کفیر سرشار از پروبیوتیک بوده و در صورت ابتلا به زخم معده باید بخشی از رژیم غذایی تان باشند.

عسل: این ماده خوراکی منبع ۲۰۰ عنصر از جمله پلی فنول ها و سایر آنتی اکسیدان هاست، دارای خواص موثر آنتی باکتریال بوده و رشد H. pylori، باکتری عامل زخم معده، را محدود می کند.

سیر: عصاره سیر عامل بالقوه در کنترل رشد H. pylori است. مصرف سیر موجب رقیق شدن خون می شود. از اینرو در صورت مصرف آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون، در مصرف سیر احتیاط کرده و با پزشک تان مشورت کنید.

کرنبری: مطالعات نشان می دهند کرنبری نقش اساسی در کاهش عفونت های مجاری ادراری دارد چراکه مانع از استقرار باکتری ها در دیواره های مثانه می شود. این میوه و عصاره آن می تواند به ممانعت از رشد H.pylori هم کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان