اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مرداد 1397 - 17:56   |   کد مطلب: 29752
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسلام شهرآق گل اسمی شهر شده و تا تبدیل شدن به شهر واقعی فاصله زیادی دارد گفت: ظرفیت‌های شهر شدن باید در اسلام شهر آق‌گل ایجاد شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد کاظمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات اسلام شهر آق گل با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی و شهردار شهر آق‌گل ،بخشدار و مسئولان استانی و شهرستانی باید در بخش‌های عمرانی، و آبادانی، آموزشی و غیره  تلاش کنند که این منطقه شکل شهری به خود بگیرد گفت، اظهار داشت: با توجه به شرایط  ویژه کشور می‌طلبد همه تلاش  کنیم تا این شهرتازه تأسیس شرایط مناسبی کسب کند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه به زودی یک شعبه بانک کشاورزی در اسلام شهرآق‌گلراه اندازی می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه تا امروز به شهرداری این شهر مبلغ 40 تا 70 میلون تومان تخصیص یافته،  با پیگیری‌های نمایندگان نیز مبلغ 100 میلیون تومان  برای دیوار کشی زمین فوتبال این شهر  از وزارت ورزش و‌ جوانان کمک گرفته شده است.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه حوزه ورزش این شهر نیازمند یک اهتمام ویژه است، تصریح کرد: اسلام شهر آق گل فقط یک سالن ورزشی کوچک دارد که پاسخگوی جمعیت 6 هزار نفری این شهر نیست و ضروریست اداره ‌کل ورزش و ‌جوانان استان نگاه ویژه‌ای در این حوزه داشته باشد.

وی  با تاکید بر اینکه اسلام شهر آق‌گل در حوزه آموزشی به شدت نیازمند کمک است عنوان‌کرد: لازم است مدرسه 9 کلاسه دخترانه این شهر که توسط بنیاد برکت در حال ساخت است تا قبل از مهر امسال  تحویل داده شود.

 نایب رئیس کمیسیون ‌حقوقی و قضایی مجلس دهم‌ همچنین خولستار تامین نیروی آموزشی مورد نیاز  این شهر توسط آموزش و پرورش شهرستان شد و افزود: بحث تجهیز مدارس و ‌مراکز آموزشی متوسطه  این شهر نیز باید مورد توجه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرارگیرد و تا قبل شروع سال تحصیلی جدید انجام شود.

 وی تامین آب شرب مورد نیاز این شهر و تحویل آب شرب آن از آبفای روستایی به آب و فاضلاب و شهری با  توجه به شهر شدن این ‌منطقه را ازمطالبات جدی مردم دانست و عنوان کرد و گفت: اگرچه هم اکنون کارها توسط آبفای روستایی انجام می‌شود اما مدعی هستند که اینجا شهر شده و عملا ما دیگر در این زمینه مسئولیتی نداریم.

 مدیرکل توسعه و نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز  با اشاره به اینکه ساخت مدرسه ابتدایی 9 کلاسه دخترانه  بنیاد برکت  از 33 سال پیش شروع شده و هم اکنون 15 درصد تا اتمام نهایی فاصله دارد گفت: با افتتاح این تعداد کلاس آموزشی نیاز آموزشی منطقه درکوتاه مدت حل می‌شود اما در بلند مدت  احداث مدرسه ابتدایی پسرانه نیز در این شهر مورد نیاز است.

 فرزاد تیموری از افتتاح مدرسه دخترانه 9 کلاسه بنیاد برکت اسلام شهرآق گل پیش از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: ضروریست تعمیرات در اولویت کارهای آموزش و پرورش قرارگیرد.

 مدیر کل آموزش و‌ پرورش استان نیز با اشاره به اینکه امسال مبلغ100 میلیون تومان اعتبار برای طرح هجرت در کل  تخصیص یافته گفت:  می‌توان از این اعتبار برای رفع مشکلات و نیازمندی‌های ضروری برخی مناطق کمتر توسعه یافته مثل اسلام شهر آق گل استفاده‌ کرد.

‌محمد پور داوود خواستار افتتاح مدرسه 9  کلاسه بنیاد برکت این شهر قبل از مهر ماه امسال شدو افزود: ضروریست جلساتی برای آموزش والدین در راستای تغییر رویکرد آنها در زمینه ادامه تحصیل دختران در مقاطع بالاتر در این شهر شد .

  وی با اشاره به اینکه تعدادی کامپیوتر و تجهیزات به مراکز آموزشی  این شهر داده می‌شود تصریح کرد: در زمینه‌ میز و نیمکت نیز تعدادی توسط اداره‌کل و تعدادی نیز توسط توسعه و نوسازی مدارس استان به مدارس اسلام شهر آق گل‌ قبل شروع سال تحصیلی جدید کمک می‌شود.

مدیر عامل آبفای روستایی استان همدان   با اشاره به اینکه  این منطقه فقط یک حلقه چاه دارد، ابراز کرد: در صورت خرابی تاسیسات آب رسانی مردم با مشکل روبرو می ‌شوند بنابراین احداث یک چاه جدید یکی از ضروریات در این شهر  است.

هاشمی  با اشاره به اینکه ما مشکلی برای تحویل آب شهر آق گل به آبفای شهری نداریم گفت: در هفته دولت امسال این تحویل انجام خواهد شد و لازم است  یک نفر کارشناس از آبفای شهری دراین منطقه‌ مستقر شده و کارها را انجام دهد.

 وی با بیان اینکه این شهر هم اکنون1100کیلومتر انشعاب و 3.5 کیلومتر خط پمپاژ، 15 کیلومتر شبکه انتقال و700 مترمکعب مخزن برای ذخیره دارد گفت:  یک‌حلقه چاه با آب‌دهی 20 لیتر در ثانیه  در این شهراحداث شده  و این شهر به لحاظ شبکه داخلی ، حجم مخزن ذخیره آب و ظرفیت آب‌دهی چاه در نقطه مناسبی قرار دارد.

 هاشمی با تاکید بر اینکه با فرض سرانه مصرف200 لیتر  درثانیه  آب برای هر نفر هنوز حدود7 تا 8 لیتر ظرفیت ذخیره داریم گفت: اما اگر تاسیسات چاه فعلی دچار مشکل شود  10 تا 12 ساعت یا حداقل یک روز زمان نیاز دارد برای تعمیر و راه‌اندازی مجدد  که این امر مشکلاتی را برای مردم  این شهر درست می‌کند .

 مدیرکل عامل آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه فایل آب شرب این شهرآماده واگذاری بوده اما هنوز تحویل گرفته نشده است تصریح کرد:  از  نظر ما فایل آب شرب اسلام شهرآق گل قابلیت تحویل به آبفای شهری دارد.

 مدیرکل ورزش وجوانان استان از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان  با پیگیری نمایندگان شهرستان برای دیوارکشی زمین فوتبال این شهر خبرداد و افزود:  به زودی این اعتبار ابلاغ شده و دیوار کشی زمین فوتبال‌ را  به اتمام‌ می‌رسانیم .

 رسول منعم با بیان اینکه هم اکنون 80 پروژه نیمه تمام درسطح استان داریم ‌گفت : از این تعداد 24 طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد که 7 پروژه از این تعداد مربوط به شهرستان ملایر است.

  وی با اشاره به اینکه  اسلام شهر آق گل  نیازمند یک مجموعه‌ ورزشی  مجهز است اظهارداشت:  در حال حاضر  برای احداث یک ورزشگاه 1000 متری تقریبا مبلغ800 تا 900 میلیون تومان‌مورد نیاز است.

منعم بیان‌کرد: در صورتی که مردم اسلام شهر آق گل  30 تا 49 درصد خودیاری و آورده داشته باشند زودتر می‌توان احداث سالن ‌جدید را آغاز کرد و اعتبارت جذب نمود.

 وی از اهدا یک تشک کشتی به شهر اسلام شهر آق گل خبر داد و افزود:ضروریست اداره ورزش جوانان شهرستان یک مربی برای جذب هر چه بیشتر جوانان این شهر به این رشته ورزشی درنظر بگیرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ظرفیت‌های اسلامشهر آق گل در زمینه ‌گردشگری و نیروی انسانی توانمند در حوزه ورزشی و آموزشی اظهارداشت: ضروریست ظرفیت‌های این‌ منطقه مورد توجه قرار گرفته و روی آن‌ها بیشتر کار شود. 

 باب‌الله فتحی با اشاره به خدمات ارزشمند دولت  از زمان تبدیل این منطقه به شهر  تصریح کرد:  با توجه به  جمعیت 6 هزار نفری این شهر و اینکه در زمان‌های خاص نیز  تعداد جمعیت ورودی به  این منطقه افزایش چشمگیری دارد خواستار توجه ویژه مسئولان استانی وارائه خدمات بیشتر و درشان مردم این شهر شد.

وی  با تاکید به پیگیری‌های مجدانه دو نماینده پرتلاش شهرستان تأکید کرد: در شهرستان ملایر شهرها و مناطقی که محروم هستند را در اولویت اول کاری قرار داده‌ایم و تلاش داریم تا این مناطق نیز همپای دیگر مناطق به‌ پیش برود.

  فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مشکلات کم‌آبی منطقه این مشکلات را کشوری و فرامنطقه‌ای دانست و افزود:  بارش‌های کم نزولات آسمانی در سال‌های گذشته باعث شده تا کشورما  با مشکل کم‌آبی مواجه شود بنابراین باید مدیریت بهتری از منابع آبی داشته باشیم.

فتحی خواستار تسریع در انتقال آب شرب منطقه از آبفای روستایی به آب و فاضلاب شهری و همچنین  احداث چاه جدید با توجه به نیاز این شهر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان