اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. شهريور 1397 - 12:55   |   کد مطلب: 29766
صنایع سیمان در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرند
سقوط 72 درصدی صادرات سیمان از همدان
مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 72 درصدی صادرات سیمان همدان به سایر کشورها در 4 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش صبح الوند، جمال خشوعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به رشد شاخص‌های تسهیلی صادرات از گمرک استان همدان اظهار کرد: زمانی تعداد زیادی از صادرکنندگان استان همدان حاضر به انجام صادرات از گمرک همدان نبودند ولی از سه سال گذشته تعداد صادرکنندگان از گمرک روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد صادرکنندگان از گمرک استان همدان افزود: تعداد صادرکنندگان از همدان راضی‌کننده نبوده و این تعداد افراد باید افزایش داشته باشند تا بتوان رقم صادراتی از همدان را افزایش داد.

مدیرکل گمرک استان همدان درباره آمار صادرات سیمان از استان همدان گفت: در چهار ماهه امسال سه میلیون و 63 هزار و 746 دلار سیمان به وزن 83 هزار تن از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه سیمان با اختصاص 9 درصد از صادرات کل استان همدان به خود در رتبه پنجم کالاهای صادراتی استان همدان قرار دارد، عنوان کرد: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 72 درصد کاهش داشته است.

خشوعی با اشاره به اینکه سیمان صادراتی از گمرک استان همدان 79 درصد از وزن کالاهای صادراتی استان همدان را به خود اختصاص داده است، افزود: سیمان استان همدان به کشورهای بنگلادش و عراق صادر شده است.

وی بیان کرد: عمده صادرات استان همدان به کشور عراق انجام می‌شود اما ایجاد کارخانه‌های تولید سیمان در کشور عراق و استان‌های مرزی سبب شده تا صادرات سیمان استان به کشور عراق کاهش یابد.

مدیرکل گمرک همدان با اشاره به مشکلات صادرات از گمرک همدان تصریح کرد: یکی از مشکلات صادرات در استان همدان گواهی مبدأ است و اداره استاندارد براساس شرح وظایف دقت بیشتری می‌کند که نارضایتی صادرکنندگان را به دنبال نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات در کمرگ استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، ادامه داد: ترخیص کالای صادراتی در گمرک همدان یک ساعته و واردات حداکثر در ظرف سه روز انجام می‌شود.

خشوعی خطرنشان کرد: 80 درصد محصولات کشاورزی استان از سایر گمرکات صادر می‌شود چراکه یا خریدار محصول همدانی نیست و یا اینکه طبق قرارداد و درخواست خریدار، کالا در مرز ترخیص می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش زیرساخت‌ها دیگر صادرکنندگان برای ثبت سفارش حضور فیزیکی ندارد و از راه دور نسبت ثبت اظهار خود اقدام می‌کنند و حتی کامیون‌ها برای ترخیص کالا به درب گمرک مراجعه نمی‌کنند.

مدیرکل گمرک استان همدان با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات در کمرگ استان و سایر سازمان‌های همجوار هیچ مانعی نداریم، افزود: ترخیص کالا صادراتی در گمرک همدان یک ساعته و واردات حداکثر در ظرف سه روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازارهای هدف صادراتی استان همدان افزایش یافته است، افزود: تجار باید از گمرک استان همدان نسبت به ترخیص و صادرات خود اقدام کنند چراکه امتیازات گمرک همدان از گمرک بندرعباس و دیگر مرزها بیشتر است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان