اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1397 - 11:59   |   کد مطلب: 29817
شصتمین جشنواره فیلم و عکس منطقه ای کشور به میزبانی ملایر با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و افتتاح نمایشگاه عکس آثار برگزیده، به مدت 4 روز با حضور هنرمندانی از استان های همدان، هرمزگان، قم، مرکزی، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی، در ملایر آغاز بکار کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، مدیر اجرایی جشنواره منطقه ای سینمای جوان " آگر" پنج شنبه 15 شهریور ماه، در حاشیه برپایی نمایشگاه عکسی از آثار برگزیده، گفت: ملایر از 15 تا 18 شهریورماه امسال میزبان 10 استان کشور است که در کنار شهرهای تبریز و اردبیل شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان را برگزار می کند.

امید وفایی افزود: از بین آثار ارسالی به جشنواره آگر 68 فیلم در 4 بخش داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم تجربی، 16 فیلمنامه در 2 بخش آزاد و اقتباسی و 37 تک عکس و 4 مجموعه عکس برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب شدند.

وی به تشکیل 12 کمیته زیر مجموعه جشنواره اشاره و اظهارکرد: حدود 200 میهمان در این رخداد بزرگ هنریو فرهنگی حضور پیدا کرده اند و تمامی بخش های جشنواره شامل ورک شاپ های تخصصی، نمایش فیلم، کلاس های دانش افزایی و کارگاه عکس در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر متمرکز شده است.

وفایی ادامه داد: روز جمعه 16 شهریور تور عکاسی با حضور عکاسان حاضر در این جشنواره برگزار می شود که از مناطق گردشگری، تاریخی و طبیعی ملایر عکس می گیرند همچنین فیلم های منتخب در جشنواره به مدت چهار روز در چهار سانس اکران می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ملایر ادامه داد: برگزاری سه ورک شاپ تخصصی عکس، فیلمنامه نویسی و کارگردانی با حضور حسن غفاری، رهبر قنبری و مجید برزگر از دیگر بخش های مهم این جشنواره است و صبح روز یکشنبه 18 شهریور نیز هنرمندان، عکاسان، فیلمسازان و اساتید حوزه فیلم و سینما از اماکن تاریخی و گردشگری ملایر بازدید می کنند.

وفایی گفت: در راستای برگزاری این جشنواره با تشکیل سه شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرایی، جلسه های متعددی با فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و تمامی امکانات برای اسکان میهمانان جشنواره مهیا شده است.

وی برگزاری این جشنواره را فرصت بسیار مغتنمی برای این معرفی جایگاه هنری و فرهنگی این شهرستان دانست و افزود: با توجه به ملی شدن منبت ملایر، بخش جنبی برای مبل و منبت در این جشنواره در نظر گرفته شد و تاکنون در زمینه فیلم و عکس آثار زیادی از سوی هنرمندان ملایری ارسال شده است. 
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان