اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. شهريور 1397 - 22:24   |   کد مطلب: 29839
معاون فرماندار همدان:
همدان مشکل دارو ندارد
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار همدان گفت: در سطح شهرستان همدان مشکل دارو نداریم به طوریکه برای یک‌سال دارو تهیه شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، علی‌اصغر ناظری‌پور یکشنبه 25 شهریور در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با اشاره به اینکه ممکن است در این زمینه سودجویی‌هایی صورت گیرد، افزود: معاونت غذا و دارو روند رصد داروها را سیستمی کنترل می‌کند و اینگونه نیست که این کار به صورت دستی صورت گیرد که بخواهد مشکلاتی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ممکن است یک داروی خاصی را داروخانه‌ای نداشته و داروخانه دیگری آن را داشته باشد، عنوان کرد: معاونت غذا و دارو وظیفه تأمین امنیت غذایی و دارو و نظارت بر کیفیت دارو را بر عهده دارد.
ناظری‌پور درباره نظارت بر نذورات هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی تأکید کرد: مرکز بهداشت به طور مشترک با دامپزشکی یا به صورت مستقل یک تیم نظارتی برای نظارت و بازرسی از این مراکز از لحاظ بهداشتی و سلامت مواد غذایی توزیع شده، داشته باشند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته نگرانی‌ها و تهدیداتی در این زمینه وجود داشته است، نظارت و پیگیری‌ها توسط مرکز بهداشت و دامپزشکی ضرورت دارد.
ناظری‌پور گفت: دامپزشکی در این‌باره برای تشکیل تیم‌های نظارتی در بحث ذبح شرعی و از نظر رعایت اصول بهداشتی اعلام آمادگی کرده و در این زمینه نظارت‌ها را جدی بگیرد و مرکز بهداشت هم هر کجا احساس می‌کند، باید ورود پیدا کند، وارد شود و مباحث نذورات را از لحاظ بهداشتی بررسی کند و اگر می‌تواند با هیئات مذهبی هم جلساتی بگذارد و همکاری آنها را نیز داشته باشد.
معاون فرماندار همدان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: اقداماتی که مرکز بهداشت در زمینه مدیریت پسماند انجام داده، کار بسیار بزرگی بوده و شهرداری با معرفی مراکزی که پسماندهای عادی را از عفونی تفکیک نمی‌کردند، همکاری خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون وارد مسیر مشخصی شده‌ایم که می‌توانیم مراکز فاقد تفکیک پسماندهای عفونی از عادی شناسایی و تحلیل کنیم، افزود: اکنون می‌توانیم در بحث ساماندهی پسماندهای عفونی تصمیم‌گیری کنیم و اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم. 
ناظری‌پور با اشاره به احداث مرکز امحاء پسماندهای عفونی در شهرستان بهار بیان کرد: درباره شرکت امحاء پسماندهای عفونی به عنوان مجری پروژه تأکید ما این است که روند کار تسریع شود منتها شهرستان اقدامات بسیار گسترده‌ای در این زمینه داشته است.
وی با اشاره به بحث جمع‌آوری طیور از دباغ‌خانه که مشکلاتی از لحاظ ترافیکی و بهداشتی و مسائل عمده‌ای در بحث زیباسازی شهر و دادن چهره ناخوشایند به شهر ایجاد کرده است، بیان کرد: با کمک شهرداری که در این زمینه اقدامات اساسی انجام داده است و اتحادیه مرغ و ماهی و چند اتحادیه دیگر این کار پیگیری و مشکلات معیشتی افرادی که در آنجا مشغول کار هستند، دیده شود البته در بحث ترافیکی هم شهرداری دنبال این موضوع بود و بخش عمده‌ای حل و فصل شده همچنین عرضه‌کنندگان هم همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند.
معاون فرماندار همدان در ادامه درباره اینکه صداوسیما پکیج‌هایی که توسط کارشناسان خبره مرکز بهداشت تهیه شده را پخش کند، بیان کرد: وزارت بهداشت یک دستگاه تخصصی در حوزه سلامت و امنیت غذایی است بنابراین می‌طلبد صداوسیما از تجربیات و اقدامات گستره‌ای که در این زمینه صورت می‌گیرد، استفاده کند.
وی در بخش دیگری یادآور شد: از ظرفیت صداوسیما، ارشاد و فرهنگسراهای شهرداری در بحث افزایش تحرک بدنی استفاده شود و برای ورزش و جوانان به ویژه ورزش‌های همگانی جلسه‌ای بگذارید.
وی با اشاره به کاهش 20 تن استفاده از سموم شیمایی در اراضی کشاورزی، در رابطه با بحث جلوگیری از آبیاری مزارع سبزی و صیفی‌جات با فاضلاب عنوان کرد: اقدامات اساسی در این زمینه انجام گرفته و دستگاه قضایی در این زمینه پیگیری‌های جدی داشته است.
وی با بیان اینکه در ادامه مسیر پیگیری متوجه شدیم با نظارت‌های بهداشتی باید از مبدأ این مسأله حل شود، عنوان کرد: ما از صفر به این نقطه رسیدیم و اگر جایی خروجی پسماند که بسیار محدود است، مشاهده شد به معنای ورود آن به مزارع صیفی‌جات نیست.
معاون فرماندار همدان با بیان اینکه فاضلاب زمانی وارد تصفیه‌خانه نمی‌شد و اصلا تصفیه‌خانه نداشتیم، اظهارکرد: در حال حاضر هزار و 200 لیتر بر ثانیه تصفیه فاضلاب صورت می‌گیرد.
وی درباره تبلیغات مصرفی مواد غذایی و مواد آسیب‌رسان در سطح شهر گفت: اگر جایی تابلوهای غیرقانونی در این زمینه مشاهده شد حتما برخورد و دستورالعمل آن برای دستگاه‌ها ارسال شود و با هماهنگی شهرداری اقدامات قانونی لازم انجام شده تا این مسأله در مسیر خودش قرار گیرد.
ناظری‌پور درباره مراقبت‌های مرزی که توسط مرکز بهداشت صورت گرفته گفت: 29 نفر در قالب 17 تیم به عنوان مراقب سلامت بوده که چهار هزار و 350 زائر را غربالگری کرده که از این تعداد 111 مورد بیمار شناسایی شد که بیشتر آنها به شبه‌آنفلوانزا دچار بوده و مابقی به بیماری‌های تنفسی، شدید تنفسی و مسمومیت غذایی مبتلا بوده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان