اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آبان 1397 - 19:49   |   کد مطلب: 30135
دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: بسیاری از تحریم ها موجب قوی تر شدن ایران شده است و ما میخواهیم که ایران و همدان را در دنیا به عنوان یک مقصد گردشگری مطمن و آرام تبلیغ و معرفی کنیم.

به گزارش صبح الوند، زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در کنفرانس مطبوعاتی خود با بیان اینکه ایرانی ها مردمی مهربان و مهمان نواز هستند گفت: من آمده ام تا ایران و همدان را به دنیا به عنوان یک مقصد گردشگری مطمئن و آرام به دنیا معرفی کنم.

زوراب پلولیکاشویلی، ما اینجاایم به ایران کمک کنیم تا ضمن اشاره بر مدیریت صحیح معاون رئیس جمهور در حوزه گردشگری افزود: ما آینده بسیار خوبی را برای گردشگران ایران پیش‌بینی‌ می‌کنیم و قطعا در آینده گردشگران زیادی به ایران می آیند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، اجلاسیه امروز را برنامه پر باری دانست و ادامه داد: ما دیدگاه های ایران را قبول داریم و با استراتژی‌های ایران موافقیم و با توجه به اینکه ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های سازمان جهانی گردشگری است امیدواریم ایجاد اشتغال در این صنعت در ایران و استان همدان ارتقا یابد.

زوراب پلولیکاشویلی، ضمن اشاره بر حوزه گردشگری بومی و روستایی یادآور شد: باید افراد بومی را آموزش دهیم تا تواناتر شوند چرا که طی سال های آینده به دنبال برنامه‌ای هستیم که به کشورها فرصت دهیم که گردشگری روستایی خود را به سراسر جهان  معرفی کنند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، از برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در زمینه اکوتوریسم و طبیعت گردی خبر داد و افزود: این نوع گردشگری طی سال ها محبوب تر شده و  هر سال مردم بسیاری به روستاها برای دیدار از ظرفیت‌های مختلف این مناطق سفر می‌کنند و انتظار داریم این اتفاق در جمهوری اسلامی ایران رخ دهد.

وی، ضمن اشاره بر تحریم های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: بسیاری از تحریم‌ها کمک می‌کند تا ما قوی‌تر بشویم و ما امروز اینجا هستیم که به ایران کمک کنیم تا قدرتمند شود و در نتیجه سازمان جهانی گردشگری را قدرتمندتر کنیم.

زوراب پلولیکاشویلی، در پاسخ به اینکه آیا تحریم ها در کاهش یا افزایش شمار گردشگران به ایران اثر گذاشته یا خیر گفت: بسیاری از تحریم ها موجب قوی تر شدن ایران شده است و ما میخواهیم که ایران و همدان را در دنیا به عنوان یک مقصد گردشگری مطمن و آرام تبلیغ و معرفی کنیم.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، با تاکید بر اینکه در دراز مدت مشکل تحریم ها رفع خواهد شد تصریح کرد: اگر صحبت های من موثر باشد در تمام مذاکرات رسمی از ایران سخن خواهم گفت و دلیل آن فعال بودن ایران در عرصه بین المللی است.

وی  در ادامه ضمن اشاره به این که ایرانی ها فرهنگی غنی، مردمی مهمان نواز و غذاهای متنوع دارد افزود: بسیاری از توریست ها که به ایران سفر می کنند در بازگشت در جمع دوستان و خانواده ی خود از امنیت ایران صحبت میکنند و این نظر شخصی من است که توریسم ایران در دراز مدت آرامش خود را به دست خواهد آورد.

زوراب پلولیکاشویلی ضمن تاکید براینکه  رفع مشکل  صدور ویزا باعث میشود گردشگران با آرامش سفر کنند اظهار کرد: ویزا از قدیمی ترین مشکلات برای سفر کردن است و به دلیل مسائل امنیتی هر کشوری دیپلماسی خود را دارد ولی ما در حال رایزنی برای  رفع این مشکل هستیم.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، در پایان از برگزاری اولین فستیوال بین المللی صنایع دستی در ایران خبر داد و افزود: ایران می تواند لیدر این برنامه در کل جهان باشد چراکه پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه جذب توریسم دارد و ما می توانیم توصیه ها و کمک هایی به ایران برای برگزاری برنامه های بین المللی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان