اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آبان 1397 - 8:15   |   کد مطلب: 30152
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان :
پیشی گرفتن تقاضا از عرضه مهمترین معضل بازار موبایل است
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در نشست بررسی نوسانات بازار و نحوه قیمت‌گذاری و نظارت و بازرسی در حوزه موبایل با تأکید بر اینکه پیشی گرفتن تقاضا از عرضه مهمترین معضل بازار موبایل است، گفت: تا زمانی‌که برنج و مرغ و گوشت نیاز اساسی مردم است باور ندارم موبایل ضرورت باشد بلکه مدگرایی شدید در ایران جای بحث دارد.

به گزارش صبح الوند، علیرضا شجاعی با اشاره به تخصیص ارز به واردات موبایل یادآور شد: به محض ورود برند و مدل جدیدی از موبایل با صف تقاضای مردم مواجه می‌شویم که تقاضای کاذبی را در بازار ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور متأثر از سیاست داخلی و بین‌المللی است، تصریح کرد: تخصیص منابع و مدیریت در این شرایط بسیار سخت است و فعلا در شرایط خاص تزریق نقدینگی ارزی به حوزه تأمین هستیم.

 

شجاعی با بیان اینکه شوک ناگهانی بازار ارز وضعیت بازار را نابسامان کرد، گفت: در حال حاضر واردات موبایل متوقف شده و 600 هزار دستگاه تلفن همراه در گمرک منتظر تعیین تکلیف است.

 

وی با اشاره به اینکه موبایل کالایی 100 درصد وارداتی است، اظهار کرد: مجوز واردات موبایل به 33 شرکت نمایندگی رسمی داده شده و 50 شرکت اعلام کردند قادر به واردات گوشی هستند.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: طی آخرین مصاحبه وزیر گوشی‌های زیر 300 دلار با ارز دولتی و بالای 300 دلار براساس ارز مبنا وارد خواهد شد و مصوب شده کلیه گوشی‌ها در بدو ورود از ابتدای آبان توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری شود.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت موظف به قیمت‌گذاری گوشی همراه است، افزود: مصرف‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت "همتا" قیمت گوشی و تعرفه گمرکی را ببینند و از وضعیت خرید اطلاع یابند که امیدواریم برای آذرماه وارد یک روال منطقی برای تأمین و عرضه گوشی باشیم.

 

شجاعی با بیان اینکه آماده رسیدگی به شکایات مردم هستیم، خاطرنشان کرد: موبایل کالایی مصرفی است و سالانه 10 میلیون گوشی تلفن همراه در کشور مصرف می‌شود که این تقاضا می‌تواند افزایش یابد.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: براساس اعلام شرکت‌ها 48 میلیون خط تلفن همراه فعال در کشور وجود دارد که نشان می‎دهد ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بالاست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان