اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1397 - 18:21   |   کد مطلب: 30226
دیده‌بان حقوق بشر از محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان به دادگاه آرژانتین شکایت کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از یورونیوز، این نهاد بین‌‌المللی مدافع حقوق بشر با تسلیم شکایتی علیه ولیعهد عربستان، از مقام‌های قضایی آرژانتین خواست تا او را در زمان حضورش در خاک آرژانتین تحت پیگرد قرار دهد. محمد بن‌سلمان قرار است روز جمعه برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ وارد بوئنوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین شود.

دیده‌بان حقوق بشر با استفاده از این موقعیت، از ولیعهد عربستان به دلیل نقش احتمالی او در پرونده جنگ یمن و نیز قتل خاشقجی شکایت کرده است.

این نهاد حقوق بشری با اعلام این خبر در بیانیه‌ای که منتشر شد، آورده است: «مقام‌های قضایی آرژانتین شکایتی در مورد نقش احتمالی ولیعهد محمد بن‌سلمان در جنایت جنگی که ممکن است از سوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در یمن صورت گرفته باشد و نیز شکنجه خاشقجی به دست مسئولان این کشور را در دست بررسی دارند.»

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از دادگستری آرژانتین خواسته است تا در مورد «احتمال همدستی» محمد بن‌سلمان در قتل خاشقجی تحقیق کند.

به نوشته رسانه‌های آرژانتین و بر اساس قانون این کشور، اکنون بر عهده سرهنگ رامیرو گونزالس، دادستان کل این کشور است که در مورد تفهیم اتهام در این پرونده تصمیم بگیرد.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه خود همچنین یادآوری کرده که قانون اساسی آرژانتین «صلاحیت بین‌المللی در مورد جنایت علیه بشریت» را به رسمیت می‌شناسد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ناراضی سعودی که روز سه‌شنبه ۱۰ مهر سال جاری برای انجام کارهای اداری شخصی وارد کنسول‌گری عربستان در استانبول شده بود، در همان مکان به قتل رسید. مقام‌های دولت پادشاهی عربستان کشته شدن این روزنامه‌نگار منتقد در درون کنسول‌گری را پذیرفته‌اند اما هرگز مسئولیت این قتل را به عهده نگرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان