اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1397 - 19:15   |   کد مطلب: 30306
شهردار ملایر گفت: تعداد پروانه هاي صادره در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته و در راستاي رفع مشکلات فني پرونده ها و استعلامات موردي شهروندان مراجعه کننده به شهرداري 16 جلسه تاکنون برگزار شده است.

به گزارش صبح الوند، حسین بابایی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: تاکنون 148 مورد نما در 17 جلسه کميته سيما و منظر شهري بررسي و ايرادات آنها برطرف شده و فراخواندن استاد کاران نمای شهر برای برگزاري کلاس هاي آموزشي به منظور ارتقای کيفيت سيما و منظر شهري از جمله ديگر اقدامات اين حوزه است.

 

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت خود را مطالعه ايجاد پياده راه هاي شهري در مرکزيت شهر و مطالعه موردي معابر از لحاظ ضوابط طرح تفضيلي شهر با همکاري مشاور عنوان کرد. 

 

جمع آوری 600 سرویس خزان از سطح شهر ملایر

 

شهردار ملایر با بیان اینکه امسال300 نفر از کارگران شهرداری در دو شیفت کاری به مدت یک ماه اقدام به جمع آوری خزان درختان سطح شهر کرد، افزود: خزان درختان با استفاده از 11 خودرو خاور، 3 خودرو پرس، 3 خودرو کمپرسی، 2 دستگاه تراکتور و یک دستگاه لودر جمع آوری و تعداد 600 سرویس خزان از سطح شهر جمع آوری و برای تولید کود در نهالستان شهرداری در زیر خاک قرار گرفت.

 

وی اظهارکرد: در فرآیندی کاملاً کنترل شده شهرداری با عدم جمع آوری خزان در قسمت مرکزی پارک سیفیه باعث شد شهروندان با تصویربرداری از صحنه های زیبای پاییز آثار ارزشمندی را خلق و در فضای مجازی اکران کنند.

 

بابایی با اعلام اینکه با شروع بارندگی ها و لزوم پاکسازی کانال ها و مجاری عبور آب های سطحی این معاونت با بسیج عمومی نیروی های خدمات شهری اقدام به جمع آوری خزان ها نموده تا مانع آبگرفتگی در سطح شهر شود، گفت: این حرکت باعث شد کمترین آبگرفتگی در طول انهار و کانال های شهر مشاهده و شهروندان شب های آرام و بی دغدغه ای را سپری کنند.

 

برگزاری دوره های آموزشی ترافیک

 

وی در ادامه گفت: با همکاری شهرداری، پلیس راهور و اداره آموزش و پرورش ملایر، دوره های آموزشی با موضوع ترافیک و آتش نشانی برای دانش آموزان مدارس شهر در پارک ترافیکی کوهسار از ابتدای مهر تاکنون درحال برگزاری است.

 

شهردار ملایر افزود: این مجموعه دوره های آموزشی، پیرو تفاهم نامه آموزش های شهروندی که بین شهرداری و اداره آموزش و پرورش ملایر منعقد شده برگزار می شود و در این دوره آموزشی هفتگی، پلیس راهور، اصول و قوانین ترافیکی را برای دانش آموزان تشریح و سپس به شکل عملی، در حیاط پارک ترافیکی، نکات گفته شده را با دانش آموزان تمرین و یادآوری می کنند و در ادامه کلیپ های آموزشی و متناسب با رده سنی این دانش آموزان برای آن ها پخش می شود.

 

بابایی با اشاره به اینکه یکی از کارشناسان سازمان آتش نشانی نیز نکاتی را پیرامون ایمنی در منزل و سوانح برای دانش آموزان بیان می کند،خاطرنشان کرد: تا به حال مدارس امامت، بعثت، شهید رجایی، شهید پیهانی، 17 شهریور و مدرسه شهید رضایی در این طرح شرکت کرده اند و بیش از 250 دانش آموز از این آموزش ها بهره مند شده اند.

 

وی ادامه داد: اداره مهندسی، کنترل و ایمنی ترافیک شهرداری ملایر در راستای افزایش ایمنی ترافیک و بهبود عبور و مرور شهری اقدام به نصب علائم عمودی راهنمایی و رانندگی در معابر سطح شهر کرده است.

 

شهردار ملایر اظهارکرد: 12 عدد تابلو اخباری ثبت تخلف با دوربین در میدان تعاون، میدان استقلال، بلوار حاج علی طوسی، بلوار انقلاب و جاده سلامت به منظور اطلاع رسانی به همشهریان و مسافرین که قصد عبور از آن مسیر را دارند، نصب شده است.

 

بابایی گفت:باتوجه به وجود سرعتگیر در بلوار جانبازان و  خیابان شهید باهنر، 10 عدد تابلو اخطاری سرعتکاه در آنجا نصب شده و نصب 4 عدد تابلو گذرگاه عابر پیاده در بلوار رسالت و خیابان شهید باهنر از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

 

 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان