اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آذر 1397 - 11:10   |   کد مطلب: 30317
همایش یک روزه ای با عنوان تفکیک زباله از مبدا با حضور دهیاران استان همدان در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، در این همایش طرح مدیریت پسماند روستاهای استان همدان توسط  علیرضا عسگری، مجری طرح با حضور دهیاران به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ایتدای این همایش عنوان کرد: مشکل اصلی ما در حوزه محیط زیست، که معضلات این حوزه را رقم زده است، فقدان احساس تعلق و مالکیت به انفال است و این موضوع موجب شده است تا محیط زیست در اولویت مردم قرار نگیرد.

 

عادل عربی ادامه داد: تا وقتی که مردم چیزی را با تعلق خاطر نخواهد، اتفاقی در حوزه محیط زیست رخ نخواهد داد.

 

عربی گفت: امروز جامعه روستایی ما، مانند گذشته نیست و ویژگی های جوامع شهری را پیدا کرده است و لذا مشکل پسماند، از مسائل اصلی روستاهای استان شده است.

 

وی تاکید کرد: می طلبد در این خصوص به صورت ویژه ورود پیدا کرده و دفع پسماندهای روستایی را با مدیریت صحیح و اصولی، کنترل کنیم.

 

وی به پسماند به عنوان یک سرمایه اقتصادی مغفول اشاره و ابراز امیدواری کرد مدیریت پسماندهای شهری و روستایی استان به طور صحیح انجام گیرد.

 

دکتر علیرضا عسگری مجری طرح مدیریت پسماندهای روستایی استان همدان نیز در این همایش بیان کرد: ایجاد زیرساخت های مناسب و بومی سازی آنها برای مدیریت پسماندهای روستایی بیشتر از آموزش اهمیت دارد زیرا اگر زیرساخت ها ایجاد نشود آموزش ابتر خواهد ماند.

 

عسگری ادامه داد: آلودگی های گوناگون، سلامت مردم را به خطر انداخته است و در روستاهای مدیریت آلودگی خاک و سموم و کودهای شیمیایی و مدیریت زباله ها اهمیت خاصی پیدا کرده است.

 

وی اظهار کرد: تولید زباله در روستاهای ایران در سال بدون احتساب فضولات دامی، 4 میلیون تن است که اگر مدیریت نشود بیش از 22 بیماری خطرناک انسانی را در پی دارد.

 

وی مسائل امنیت غذایی و سرطان ها و امنیت اجتماعی در روستاها را با موضوع مدیریت پسماند روستایی مرتبط دانست و اظهار کرد: نگاه سرمایه ای به موضوع تفکیک از مبدا زباله، بسیاری از مسائل مدیریت پسماند روستایی را حل می کند و باید جزو اولویت های دهیاری ها باشد که در این راستا کمک فرمانداری ها موثر است.

 

این همایش با ارائه مباحث متعدد در حوزه مدیریت پسماند روستایی امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

 

  

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان