اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1397 - 21:05   |   کد مطلب: 30370
سازمان هواشناسی کشور برای فردا (۶ دی) و روز جمعه (۷ دی) در ۲۲ استان کشورمان بارش "برف و باران" پیش‌بینی کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، پنجشنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود و روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکرشده سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب‌غرب و بخشهایی از مرکز کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس وضع هوا در استانهای تحت تأثیر این سامانه به‌شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

پنجشنبه 1397/10/06: بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه، ایلام، غرب لرستان و غرب خوزستان.

جمعه 1397/10/07: بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شمال غرب بوشهر، جنوب غرب اصفهان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز و همدان.

شایان ذکر است روز جمعه در استانهای خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب کشور و از روز جمعه تا روز شنبه علاوه بر مناطق فوق در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به‌سبب لغزندگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود‌.

شایان ذکر است از بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس در استانهای بوشهر و خوزستان دریا مواج است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان