اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1397 - 13:36   |   کد مطلب: 30412
سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری های فراوان، احداث پلی کلینیک تخصصی از محل موقوفات مرحوم سیف الدوله با دستور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مصوب شد.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: در نشستی که با ریاست و معاونین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داشتم پس از بازخوانی دقیق متن وقف نامه و وصیت نامه مرحوم سیف الدوله که ثلث اموال خود را برای امور خیریه وقف کرد، احداث پلی کلینیک تخصصی برای بیماران این شهرستان از محل عواید وقفی مرحوم سیف الدوله مصوب شد.

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم احداث این کلینیک را کار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان قلمداد کرد که در این نشست پس از طرح مباحث جدی در این حوزه و 63.5 درصد موقوفه بودن اراضی این شهرستان، مقرر شد تیمی تشکیل و مقدمات احداث پلی کلینیک ایجاد شود.

آزادیخواه گفت: این خبر پس از جلسه نهایی مدیر کل اوقاف استان همدان و معاون سازمان اوقاف کشور به بنده اعلام و انتظار مردم ملایر در حوزه بهداشت و درمان از محل موقوفات محقق شود.

در حوزه قاچاق کالا اقدامات جدی تر باشد 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری در نشستی با حضور فرماندار ملایر و کاکاوند رئیس اداره تعزیرات حکومتی ملایر اشاره و اظهارکرد: برخورد با قاچاق کالا و انجام اقدامات جدی تر در این حوزه امری ضروری است.

آزادیخواه بر اهمیت و ضرورت برگزاری دوره های آموزشی برای واحدهای صنفی از سوی اتاق اصناف برای جلوگیری از آسیب های حاصل از قاچاق کالا و کاهش تخلفات در این زمینه تأکید کرد.

عضو ارش فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به موقعیت جغرافیایی ملایر و قرارگرفتن در مسیر غرب کشور، قاچاق کالا به ویژه افزایش قاچاق دام را نگران کننده دانست و خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه شد.

موانع را برای ثبت جهانی منبت ملایر رفع می‌کنیم 

نماینده ملایر در ادامه برلزوم تلاش برای رفع موانع و ایرادات موجود بر سر راه ثبت جهانی منبت ملایر تاکید کرد و گفت: توسط نمایندگان ملایر زمینه برای این اقدام جهانی مهیا شده است.

آزادیخواه آموزش، فضاسازی، آماده سازی ورودی های شهر و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی منبت، ارائه تسهیلات و حمایت از منبت کاران، استفاده از طرح های منبت ایرانی و زمینه سازی برای ورود بانوان به این صنعت را از گام های مهم برای ثبت جهانی منبت برشمرد که در این مسیر نباید اجازه دهیم موانع ثبت جهانی منبت را عقب بیندازد.

عضو ارشد فراکسیون ارشد نمایندگان ولایی مجلس دهم بازار جهانی را مهیای منبت ملایر دانست که با اقدامات جدی و اثرگذار باید سال آینده بتوانیم جشن جهانی منبت را بگیریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان