اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. دى 1397 - 16:31   |   کد مطلب: 30479
امام جمعه موقت همدان گفت: مسؤولا‌ن باید به جوان‌ها مخصوصا جوان‌های انقلابی اعتماد کنند و به بهانه‌‌های واهی به دنبال حذف نیروهای انقلابی نباشند.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه همدان با دعوت همگان به تقوای الهی با توجه به نزدیک شدن به ایام فاطمیه به بیان فضایلی از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت:  حضرت فاطمه زهرا (س) در محیط خانه یک معلم اخلاق بود و حضرت در این محیط برای تک تک همسایه‌ها دعا می‌کند و اینجاست که امام حسین (ع) درس ایثار را از مادر یاد می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در حال مریضی هم نماز شبش را ترک نمی‌کرد و حضرت زینب کبری (س)در این محیط رشد می‌‌کند تا جایی که امام سجاد (ع) می‌گوید هیچ وقت نماز شب حضرت زینب (س) در ایام اسارت هم قضا نشد و این بخاطر آن هست که نماز شب مادر را دیده است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه خود پدر و مادر باید تربیت فرزندان را با رفتار خود انجام دهند، گفت: اولین مربیان فرزندان پدرها و مادرها هستند و در محیط خانواده باید با رفتارشان یک معلم اخلاق باشند.

‌وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه همدان با توصیه به تقوای و سفارش به رعایت حلال و حرام خدا با بیان اینکه تنها چیزی که از انسان باقی می‌ماند اعمال او است، افزود: وقتی انسان را در قبر قرار می‌دهند سه چیز برای انسان مجسم می‌شود یکی مال، دوم ورثه و دیگری اعمالش است.

طالقانی ادامه داد: خوش به حال آن کسی که اهل تقوا است و امیدوارم خدا ما را در زمره متقین قرار بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه  نماز جمعه پیامش وحدت است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه متعلق به آحاد مردم است و تعلق به هیچ جریان سیاسی خاصی ندارد و در نماز جمعه همه جریان‌های سیاسی دوشادوش هم برای فریضه جمعه صف می‌بندند.

امام جمعه موقت همدان افزود: نماز جمعه محل وحدت است و در عین اینکه خطیب باید روشنگری کند باید نقش وحدت‌آفرینی هم ایفا کند و درب‌های نماز جمعه به روی تمام جریان‌های سیاسی باز است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمایی ارتش با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده  گفت: 29 دی ماه یادآور رشادت‌های مردم مظلوم عزه در سال 2008 است که بعد از 22 روز مقاومت رژیم صهیونیستی را به زانو درآوردند.

طالقانی در ادامه ضمن اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از حضور با شکوه مردم در مراسمات افزود: مسؤولان محترم باید در خدمت به ولی‌نعمتان اهتمام بیشتری داشته و مردم ولی نعمت‌های ما هستند.

وی ادامه داد: درست است که مجلس و دولت در حال خدمت به مردم هستند اما  باید اهتمام بیشتری خصوصاً در عرصه عدالت اجتماعی داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره بر اینکه در این چندسال اخیر مقام معظم رهبری بر بحث عدالت اجتماعی خیلی تأکید داشته‌اند، بیان کرد: اگر عدالت اجتماعی نباشد مردم ممکن است این شرایط را تحمل نکنند.

وی خواستار استفاده از نیروهای جوان در مسولیت‌های کشوری شده و گفت: ما چهار دهه را پیش رو گذاشتیم اگر از شما سوال کنم موفق‌ترین دوران انقلاب کدام دوره بوده بی‌تردید دهه 60 هست چون در آن دهه به جوان‌ها اعتماد کردیم.

طالقانی در پایان خاطر نشان کرد: مسؤولا‌ن باید به جوان‌ها مخصوصا جوان‌های انقلابی اعتماد کنند و به بهانه‌‌های واهی به دنبال حذف نیروهای انقلابی نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان