اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. بهمن 1397 - 16:49   |   کد مطلب: 30583
اسکات ویتكوویچ، مبارز آمريكايی:
افول آمریکا را با چشمان خود دیده ام
مبارز آمریکایی به بیان شکاف طبقاتی در جامعه آمریکا پرداخت و گفت:همانطور که مقام معظم رهبری راجع به افول آمریکا حرف زد همانموقع که من زندانی بودم ، آمریکا افول پیدا کرده بود و شاید شما باور نکنید اما طبقه متوسطی هستند که با فرزندانشان در چادر زندگی میکنند و خیلی اوقات هزینه ای برای تهیه غذا ندارند.

به گزارش صبح الوند، علی اسکات ویکتوویج ظهر امروز در سومین یادواره شهید بسیج دانش آموزی امام صادق(ع) با محوریت شهید ره یافته اسلام شهید ادواردو (مهدی) آنیلی  با بیان اینکه بنده در کشور چکسلواکی ساکن بودم  و به  دلیل کمونیسم بودن این کشور هیچ اطلاعی در خصوص ادیان الهی نداشتم.

 

وی با بیان اینکه بنده در 12 سالگی علاقه مند به مسیحیت شدم و به این دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتم افزود: به همین دلیل و اختلاف عقیده ای که داشتیم جنبشی را به همراه تعدادی از دانشجویان در کشور چکسلواکی تشکیل دادیم تا در مقابل حکومت بایستیم که در نهایت انقلاب ما بر علیه کمونیسم به نتیجه رسید.

 

مبارز آمریکایی ادامه داد: بعد از انقلاب در کشور چکسلواکی به عنوان مشاور رییس جمهور وقت آن موقع شروع به قعالیت کردیم ،اما چون نظام جمهوری چک از عقاید خودش فاصله میگیرد اختلاف عقیده ای با دولت آنجا پیدا  کردم و از آنها فاصله گرفتم و تصمبم گرفتم جایی بروم درس بخوانم که پول  نگیرند  و در نتیجه به دانشگاه نظامی آمریکا رفتم.

.

وی ادامه داد: با توجه به آن کارهایی که ارتش آمریکا در دنیا انجام می داد تصمیم گرفتم دانشگاه نظامی را ترک کنم و در نهایت با توجه به سابقه ای که در علوم سیاسی و نظامی داشتم در هاروارد در نقش استادیار فعالیت کردم.

 

اسکات ویتكوویچ به بیان عواملی که سبب شد به دین اسلام روی آوردند پرداخت و گفت: من در آن دوران سوالی در ذهنم بود که چرا دولت آمریکا با مسلمان ها سر جنگ دارد و چرا اینقدر از اسلام میترسد و این مساله باعث شد بروم راجع به اسلام مطالعه کنم و برخی از اثار علامه طباطبایی را مطالعه کنم

 

وی ادامه داد: بنده بعد از مطالعه متوجه شدم که یک اسلامی است که توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها ساخته شده و در مقابل این اسلام هست و اگر شما در حقیقت در اینترنت سرچ کنید هزاران مرکز اسلامی دارند فعالیت میکنند اما همه تحت اشراف اطلاعاتی  CIA  هستند و بدون اجازه آنها فعالیت مستقلی انجام نمیدهند.

 

مبارز آمریکایی  تصریح کرد: ولی آنها واقعا هیچ کاری با اسلام حقیقی ندارند و دستورات دولتی را انجام میدهند و خودشان مامور هستند دررابطه با نمازگزارن اطلاعات با دولت رد و بدل میکنند.

 

وی با بیان اینکه بنده تمایلی که به افکار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیدا کرده بودم که این امر سبب دستگیری من در امریکا شد  افزود: انموقع که در زندان بودم تصور کردم که شخصیت های امام خمینی و خامنه ای که الگوی من هستند در این وضعیت چه کارهایی انجام میدادند و شروع  به تبلیغ اسلام و تشیع در زندان کردم.

 

اسکات ویتكوویچ با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری که فرمودند اگر شما از دشمن نترسید آنها از شما خواهند ترسید افزود: در دوران اسارت من به آنها گفتم از شما نمیترسم و من را شکنجه بدهید  و بالاخره بعد 7ونیم سال شکنجه گفتند که آزادی و باید به خانه بروی و تمام امکانات را در اختیارت می گذاریم فقط به شرط اینکه در رسانه ها بگویی با تو با ملایمت برخورد شده است.

 

وی ادامه داد: بنده به آنها گفتم  که من هرگز این کار را نمیکنم شما باید به رسانه ها بگید چرا بدون هیچ شاهدی منو دستگیر کردید  و انها به من گفتند تو دیوانه هستی و بهتر در زندان بمانی و در نهایت بنده را به کشور چکسلواکی اعزام کردم و در انجا در حصر خانگی بودم و بعد از سه روز فرار کردم و به سفارت جمهئری اسلامی ایران رفتم .

 

مبارز آمریکایی افزود: در سفارت جمهوری اسلامی ایران گفتم که من می خواهم بیشتر با اسلام آشنا شوم و در خدمت انقلاب اسلامی هستم و تقریبا دو ونیم سال پیش به ایران آمدم و به پیش امام رضا(ع) رفتم و خواستم یک همسر خوب نصیب من کنند که اتفاقا همسرم اهل همدان هستند و الان دو نیم سال  هست در قم ساکن هستم.

 

وی در ادامه به شکاف طبقاتی در جامعه آمریکا پرداخت و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری راجع به افول آمریکا حرف زد همانموقع که من زندانی بودم ، آمریکا افول پیدا کرده بود و شاید شما باور نکنید اما طبقه متوسطی هستند که با فرزندانشان در چادر زندگی میکنند و خیلی اوقات هزینه ای برای تهیه غذا ندارند.

 

اسکات ویتكوویچ در پایان گفت: امروز هیچ کالای راهبردی نیست که به طور کامل در امریکا تولید شود و در حقیقت نمیتوانید اسم یک کالای کاملا امریکایی را بخاطر بالا بودن هزینه های ساخت پیدا کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان