اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. بهمن 1397 - 23:46   |   کد مطلب: 30597
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان همدان گفت: وقوع سیل در استان خوزستان و خسارات ناشی از آن موجب تخریب مزارع صیفی جات و درنتیجه گرانی محصول شده است.

به گزارش صبح الوند، علیرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، اظهار داشت: بعد از بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا در استان خوزستان، بسیا ری از محصولات مزارع صیفی‌جات از بین رفته و با کمبود محصول مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه قیمت کاهو و سبزجات نه تنها در همدان، بلکه در دیگر نقاط کشورهم افزایش یافته است، ابراز کرد: پیش‌بینی می‎‌کنیم با رسیدن محصولات در ماه‌های آینده شاهد تعدیل قیمت‌ها باشیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان افزود: همکاران ما سبزی ریحان را کیلویی 12 هزار تومان خریداری می‌کنند اما برای جور شدن سبزی آن را به قیمت 6 هزار تومان می‌فروشند.

شمس قیمت هرکیلوگرم سبزی خوردن را 6 تا 7 هزار تومان و قیمت کاهو پاک شده را 8 هزار تومان اعلام کرد و افزود: پیش از وقوع سیل در خوزستان حداکثر قیمت کاهو در همدان 4 هزار تومان بوده است.

اتمام فصل برداشت، عامل گرانی پرتقال است

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به افزایش قیمت پرتقال در روز های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: با اتمام فصل برداشت پرتقال در باغ‌های شمال قیمت این نوع میوه افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم پرتقال بین 4هزار و 500 تومان تا 6 هزار تومان است، ابراز کرد: این درحالی‌است که در هفته‌های گذشته قیمت هرکیلو پرتقال 2 هزار و 500 تا 4 هزار تومان بوده است.

شمس با تاکید بر اینکه قیمت سیب همچنان برای خرید مردم مناسب نیست و .کاهش قیمت هم نداشته ایم، افزود: هرکیلوگرم سیب درختی با قیمت 5 تا 10 هزار تومان به فروش می‌رود.

وی تصریح کرد: مهم ترین عامل گرانی سیب درختی مربوط به باغدارانی است که محصول خود را به بازار عرضه نکرده و در سردخانه‌ها نگهداری کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان