اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. بهمن 1397 - 12:45   |   کد مطلب: 30638
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:
اعتبار تعویض ناوگان های همدان تامین نمیشود
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه به علت تأمین نشدن اعتبارات لازم، سن فرسودگی ناوگان باری افزایش یافته، گفت: اگر وضعیت اقتصادی مساعد بود، سن فرسودگی اتوبوس‌ها تا 20 سال هم پایین می‌آمد

صفر صادقی‌راد امروز در گفت‌وگو با صبح الوند،  با بیان اینکه سال گذشته  وزارت نفت قصد داشت ۶۵ هزار دستگاه ناوگان را نوسازی کند، اظهار کرد: این اعتبار تأمین نشد و این موضوع به انجام نرسید.

 

وی در ادامه با اعلام آماری از تعداد ناوگان استان همدان، افزود: همدان دارای ۱۱ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان باری کامیون، یک هزار و ۲۱۸ دستگاه ناوگان وانت بار، یک هزار و 759 دستگاه ناوگان مسافری و 41 دستگاه ناوگان حمل و نقل روستایی است.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه تعداد رانندگان مسافربری استان همدان 2 هزار و ۸۲۶ نفر است، افزود: ما در ناوگان باری نیز ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر راننده و در قسمت وانت‌بار 176 نفر و در روستایی 35 نفر راننده داریم.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان همدان میانگین سن ناوگان کامیون‌ها ۲۵ سال و وانت‌بارها نیز هشت الی ۹ سال و اتوبوس‌ها هم 9 و نیم سال، سواری‌ها 10 سال و مینی‌بوس‌ها نیز 31 سال است.

 

صادقی‌راد تاکید کرد: با این تفاسیر ناوگان باری کامیونی ما اکثرا فرسوده بوده، چرا که سن فرسودگی در کامیون‌ها 20 سال است.

 

وی با اشاره به اینکه فرسودگی دارای آثار و پیامدهای مختلفی است، گفت: آسیب‌ها و مشکلات زیست محیطی، مسائل ایمنی، مصرف بالای سوخت و ایمنی پایین از پیامدهای فرسودگی هستند.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: هر خودرویی سن فرسودگی خاص خود را دارد و هر ساله نیز اعلام می‌شود ولی این به شرایط اقتصادی نیز بستگی دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر وضعیت اقتصادی مساعدتر بود، سن فرسودگی اتوبوس‌ها تا 20 سال هم پایین می‌آمد ولی در شرایط فعلی حساسیت روی چنین مسائلی کم‌تر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان