اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. اسفند 1397 - 22:20   |   کد مطلب: 30780
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ظرفیتهای بالفعل و بالقوه ملایر در زمینه‌های صنعت، کشاورزی،گردشگری و صنایع دستی و‌مبل و‌ منبت گفت: این شهرستان در سال ۹۷ در راستای جذب تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی جزء شهرستان‌های برتر استان بوده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، باب الله فتحی  شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به اینکه ملایر امروز شهر جهانی و ملی انگور و منبت ایران است اظهارداشت:  کسب این موفقیتهای بزرگ حاصل تلاش و اهتمام صنعتگران، کشاورزان و هنرمندان و مجموعه مسئولان و نمایندگان شهرستان ویژه ملایر  بوده است.

وی با اشاره به ‌کسب رتبه برتر ملایر در بین شهرهای دیگر استان در زمینه جذب   تسهیلات اشتغال روستایی‌تصریح کرد:  از ابتدای سال 97 میزان جذب تسهیلات  مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده و هم اکنون این رقم به 49 میلیاردتومان رسیده است.

فتحی با بیان اینکه از این مبلغ در حال حاضر 40 میلیاردتومان پرداخت شده است گفت: مبلغ 15 میلیارد تومان  تسهیلات نیز مربوط به طرح گلخانه‌ایی بزرگی با اشتغالزایی 200 نفر  در اولویت پرداخت بانک است.

فرماندار ویژه ملایر  حضور معاون اول رئیس جمهور و افتتاح دو واحد فروسیلیس و افتتاح طرح تولید منیزیم غرب کشور در ملایر ،کسب عنوان شهر جهانی انگور، افتتاح بیش از 149 طرح تولیدی، عمرانی، اقتصادی و‌کشاورزی در دهه فجر امسال با توجه به ‌چهلمین ساگرد پیروزی انقلاب و برگزاری دهها جشنواره و برنامه‌های فرهنگی ،یادواره شهدا وغیره را  از دستاوردهای مهم شهرستان‌ در سال 97  بیان کرد.

فتحی پیگیری مسئولان شهرستان و اهتمام و جدیت نمایندگان در زمینه بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید را  یکی از اولویت‌های اصلی و بسیار ارزشمند دانست و افزود: خوشبختانه واحد صنعتی فولاد جعفر در چشمه علی محمد  بعد از ده سال تعطیلی بزودی راه‌اندازی مجدد می‌شود.

وی  با اشاره به تدوین سند راهبردی  توسعه شهرستان ،اجرای این بند را در راستای حرکت رو به جلوی شهرستان از اولویت‌های اصلی دانست و افزود: همه دستگاه‌های اجرایب باید ‌اقدامات و برنامه‌های دستگاه خود را مطابق این سند تنظیم‌کنند.

فرماندار ملایر خواستار توجه ویژه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به دو مزیت انگور و مبل و‌  منبت ملایر و متمرکز کردن همه برنامه‌ها و اقدامات  در راستای ایجاد اشتغال بیشتر با توجه به این دو ظرفیت شد.

فتحی موضوع فرسودگی شبکه برق شهرستان ‌ملایر را یکی از اولویت‌های سند راهبردی ملایر دانست و افزود خوشبختانه مسئولان کشوری و استانی موضوع فرسودگی شبکه برق ملایر را پذیرفتند و در این زمینه مبلغ 7 میلیاردتومان برای تعمیر ، تجهیز و رفع فرسودگی این شبکه مصوب شده  و در سال98 تخصیص می یابد.

17 هزار واحد تولیدی تعطیل و غیرفعال داریم

 وی  احداث مجتمع‌های ابرسانی روستایی را یکی دیگر از مطالبات و اولویت‌های شهرستان در سند توسعه راهبردی 3 ساله شهرستان بیان‌کردو افزود:  ایجاد 4 مجتمع آبرسانی  برای شهرستان در اولویت سند راهبردی قرار گرفته  که مطالعات آن در حال انجام است.

فرماندار ملایر با اشاره به  اینکه شهرستان ملایر درحال حاضر یک مجتمع آبرسانی روستایی دارد تصریح کرد: با اجرای این 4 مجتمع تعداد 60 روستا با بیش از 40 هزار جمعیت از نعمت آب آشامیدنی شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی  اجرای طرح‌های تفریحی و گردشگری در پارک صلح ملل واقع در بام ملایر را ازدیگر  مطالبات شهرستان در سندراهبردی 3 ساله ملایر دانست و ابراز کرد:  در صورت تخصیص اعتبارت و رفع مشکلات برق این پارک در نظر داریم سال آینده  نمایشگاه‌های مبل و منبت و برگزاری جشنواره‌ها را در این محل داشته باشیم.

فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه شهر جهانی و ملی  انگور و منبت باید در جذب گردشگر پیشتاز باشد خواستار هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای افزایش مدت اقامت گردشگران نوروزی در ملایر شد.

وی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که  امروز  توسعه هر منطقه‌ای مبتی بر توسعه حوزه گردشگری آن منطقه است  و این شعار نیز  در اولویت برنامه‌های استان بوده ابراز کرد:  ضروریست  برای ارائه خدمات بهینه‌ و  مطلوب‌تر به مسافران نوروزی طبق برنامه‌های استان پیش برویم.

  معاون استاندار و فرماندار ملایر  با اشاره به ظرفیتهای بالفعل شهرستان ملایر درحوزه گردشگری بیان کرد:  ملایر با توجه به کسب عناوین جهانی و ملی در حوزه‌های انگور و مبل و‌منبت می‌تواند گردشگران زیادی را درایام نوروز امسال به خود جذب کند.

فتحی ضمن تأکید برهماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری هر چه مطلوب‌تر برنامه‌های نوروزی امسال و استقبال از بهار از تشکیل 10 کمیته زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان خبر  داد و افزود: گزارش‌ها و مصوبات این کمیته‌ها برای ارزیابی  بیشتر باید به ستاد اجرایی سفردر فرمانداری ارسال شود تا بتوانیم  با برنامه‌ریزی منسجم و مدون تلاش مضاعفی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی داشته باشیم.

فرماندار  ویژه ملایر  با بیان اینکه امسال طبق برنامه‌ریزیهای استان در راستای افزایش مدت اقامت مسافران باید  برنامه‌های نوروز متفاوت‌تر از  هر سال باشد ابرازکرد: باهمکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی و‌ گردشگری جشن دو روزه‌ای درروزهای سوم‌ و چهارم نوروز در خیابان خیام ملایر برگزار می‌شود و ضروریست  کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای هر بهتر برگزار شدن این مراسم  پای کار باشند.

فتحی بر لزوم برقراری امنیت شهر و افزایش گشتهای پلیس و ارائه خدمات عابر بانکها  به مسافران نوروزی تأکید کرد و خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شامل هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، پایگاه‌های امداد جاده‌ای ،نظارت و ‌کنترل بازار ، جایگاه‌های سوخت، مراکز اقامتی، رستوران‌ها، نیروی انتظامی و غیره در راستای ایجاد فضایی امن و ایمن برای حضور مسافران و‌ گردشگران نوروزی  شد تا  بتوانیم مسیر توسعه ملایر را در زمینه جذب گردشگر هموار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از تاریخ 20 اسفند تا 20  فروردین ماه سال 98 اجازه قطع آب، برق، گازو تلفن مشترکان را به خاطر بدهی ندارند   ضمن تأکید بر اعلام آدرس و ساعات کارنانوای‌ها و تعمیرگاه‌های فعال در ایام تعطیلات خواستار دراختیار قرار دادن زیر انداز و پتو توسط دستگاه‌های اجرایی به ویژه هلال احمر  برای مسافران و همچنین تامین روشنایی سطح شهرها ، روستاها ، مدارس وامکان تاریخی شهرستان همانند ارگ نوشیجان و غیره شد.

فرماندار ویژه  و رئیس  ستاد اجرایی خدمات سفر ملایر  بیان کرد: طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان 4 داروخانه شبانه روزی ، هشت پایگاه امداد جاده‌ای ، بیمارستان‌ها و ‌مراکز بهداشتی و درمانی سامن و ازندریان به صورت شبانه روزی و سایر مراکز شهرها در ساعات اداری فعال بوده و همچنین دو چادر سلامت نیز در ورودیهای شهرستان در دریاچه کوثر و پارک معلم برای خدمت رسانی بهینه به مسافران و ‌گردشگران نوروزی برپا می‌شود.

وی  همچنین با اشاره به تجهیز 10 مدرسه و آموزشگاه در شهر ملایر و پنج مدرسه در سامن و چهار مدرسه در شهر جوکار برای اسکان مسافران نوروزی اظهارداشت:  امسال نسبت به سال گذشته در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهینه به مسافران و ‌گردشگران دو مدرسه دیگر به مدارس اقامتی اضافه شده است.

فتحی  از ذخیره 300 تن میوه شب عید در شهرستان شامل 200 تن پرتقال و 100 تن سیب  خبر داد و افزود: 30 نقطه برای توزیع میوه شب عید در شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه ملایر  بیان‌کرد: همچنین تعداد 10 نانوایی برای ارائه خدمات به مسافران و همشهریان درایام تعطیلات نوروز فعال است گفت:  این نانوایی ها همه روزه به  صورت کشیک تا 10 شب در سطح شهرستان فعال هستند.
 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان