اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. اسفند 1397 - 23:40   |   کد مطلب: 30786
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از برخورد قاطع و صریح قانون با هنجارشکنان و فروشندگان موادمحترقه و آتش‌زا خبرداد.

به گزارش صبح الوند، سعید گلستانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه خرید و فروش مواد محترقه در قانون ممنوع بوده و مجازات در پی دارد، بیان کرد: براساس قانون خریدوفروش مواد محترقه حداقل ۶ ماه حبس تعزیری را به‌دنبال دارد؛ مدت زمان حبس ناقضان قانون و یا تبدیل آن به جزای نقدی بسته به نظر قاضی پرونده متغییر است.
وی در رابطه با برخورد قانونی با اخلال‌گران نظم عمومی نیز گفت: جزای نقدی حداقل ۱ میلیون تومان و حبس تعزیری حداقل ۶ ماه در انتظار هنجار شکنان آخرین چهارشنبه سال است؛ همچنین حداقل مدت زمان حبس برای اخلال‌گران و فروشندگان با سابقه، در قانون ۱ سال در نظر گرفته شده است؛ افزایش مدت زمان حبس تعزیری و جزای نقدی بر اساس صلاح دید قاضی پرونده، قابل اعمال است.
گلستانی با اشاره به الزام برخورد قانونی بر اساس دستور دادستانی با ناقضان قانون در آخرین چهارشنبه سال، مطرح کرد: همانند سنوات گذشته، بر اساس دستور دادستانی، برخورد قاطع، قانونی و اقدامات لازم با خریداران، فروشندگان و اخلال‌گران نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال صورت خواهد گرفت تا مردم شبی آرام را در کنار خانواده خود به یادگار داشته باشند.
وی در رابطه با اقدامات معاونت اموراجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به‌منظور کاهش صدمات چهارشنبه آخر سال، عنوان کرد: با کمک صدا‌وسیما و روزنامه‌ها خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا به مردم اطلاع رسانی شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به اقدامات و تمهیدات صورت گرفته در ستاد سفر برای مسافران نوروزی نیز گفت: ستاد سفر با همکاری استانداری و ارگان‌های مربوطه مانند اورژانس، اقدامات بسیار مناسبی برای اسکان و امنیت مسافران نوروزی در نظر گرفته است.
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان