اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. اسفند 1397 - 13:44   |   کد مطلب: 30794
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر:
125 پزشک متخصص و عمومی نوروز در ملایر خدمات دهی می کنند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها، درمانگاه ها و داروخانه های شهرستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات 125 پزشک شامل 65 پزشک عمومی و 60 پزشک متخصص به بیماران خدمات دهی دارند.

به گزارش صبح الوند،  دکتر محسن ترکاشوند در جمع خبرنگاران به فعالیت 4 داروخانه شبانه روزی در سطح شهر ملایر اشاره کرد و افزود: در ورودی های شهر 4 هزار بروشور اطلاع رسانی بین مسافران شهروندان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در طول ایام نوروز پزشک متخصص ارتوپد در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر عصرها ویزیت سرپایی دارد، خاطرنشان کرد: متخصصین طب اورژانس نیز به صروت کامل در خدمت بیماران هستند.

ترکاشوند اظهارکرد: با توجه به افزایش شمار مسافران و گردشگران در ایام نوروز جمعیت شهرستان حدود 43 درصد افزایش می یابد و همین امر زمینه ساز طغیان بیماری های مختلف در سطح شهرستان است، بنابراین برنامه کیشیک نوروزی را فعال کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در این نوروز با تدابیر اندیشه شده در ملایر با هیچگونه کمبودی در رشته های تخصصی نداریم و کلیه خدمات درمانی مورد نیاز بیماران به بهترین نحو ارئه می شود، گفت: متخصصین ما آنکال هستند و داروهای مورد نیاز بیماران را در انبارها دپو کرده ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به هماهنگی انجام شده با فوریت های پزشکی و فعال سازی اکیپ های بازدید از مراکز درمانی، امان بین راهی، رستوران ها و داروخانه ها اشاره کرد و افزود: درمانگاه ها و مراکز درمانی در جوکار، زنگنه، اسلام شهرآق گل، علی آباددمق، انوج و حسین آباد نظم در طول عید فعال هستند.

ترکاشوند با بیان اینکه واحد فوریت های پزشکی شبکه بهداشت و درمان با 15 آمبولانس پیشرفته از 25 اسفند ماه به صورت ویژه مستقر شده و تا پایان تعطیلات خدمات دهی ویژه دارد، افزود: پد هلیکوپتر بیمارستان امام حسین(ع)  آماده اعزام هوایی بیماران است.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مزدوجین، کلیه آزمایشگاه های مراکز درمانی و بیمارستان ها فعال هستند و باتوجه به احتمال بروز تصادفات جاده ای کلیه تجهیزات لازم برای ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب آماده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: طبق روال هرساله به منظور کاهش تلفات حوادث چهارشنبه سوری و آگاهی دانش آموزان از خطرات تهدید کننده بازی با مواد آتش زا طرح آموزش همگانی با گروه هدف دانش آموزان انجام شد. 

وی افزود: در همین راستا کارشناسان فوریت های پزشکی با حضور در مدرسه شهریار با ارائه پمفلت های آموزشی و پخش تصاویر و فیلم های سالیان گذشته به صورت مقدماتی اقدامات اولیه پس از حوادث را به دانش آموزان آموزش دادند.

وی به بازدید دانش آموزان مدرسه استثنایی یاس از مرکز فوریت های پزشکی اشاره و اظهارکرد: در این بازدید که تعدادی از دانش آموزان مدرسه استثنایی یاس حضور داشتند، ابتدا با آمبولانس و تجهیزات آن آشنا شده و سپس به صورت عملی مورد آموزش کمک های اولیه قرار گرفتند. 

100 میلیارد تومان هزینه کرد طرح تحول سلامت در ملایر

ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام طرح تحول سلامت، گامی ماندگار به سوی تأمین عدالت در سلامت بود، گفت: تاکنون در این زمینه 100 میلیارد تومان در سطح شهرستان ملایر هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح قطعاً کامل نیست و نواقص آن درحال رفع شدن است، ادامه داد: سیاسیت های کلی وزارت بهداشت و درمان در سال 98 بیشتر بر روی بحث پرونده های الکترونیکی خانواده ها، پزشک خانواده، ساماندهی بیماران خاص و تهیه و تأمین داروهای اساسی مردم متمرکز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: وی به خدمات بهداشتی و درمانی متنوع ارائه شده به بیماران در ملایر طی سال 97 اشاره و اظهارکرد: یکی از مشکلات پیش آمده لغو قرارداد رادیولوژی ها با بیمه تأمین اجتماعی بود، که فشار زیادی را به بیماران وارد کرد.

وی اظهارامیدورای کرد این مشکل در سال آینده با توسط تأمین اجتماعی حل شود، و گفت: با پیگیری های فراوان انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان سومین رایدیولوژست وارد سیستم خدمات دهی به بیمارن شد، همچنین کلینیک سرپایی سونوگرافی فخریه در فروردین ماه فعالیت خود را مجدداً آغاز می کند تا بیماران بتوانند با تعرفه دولتی از این خدمات بهره مند شوند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در کل مراکز درمانی ملایر و 3 بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و غرضی 420تخت درمانی فعال داریم، افزود: با تلاش های فراوان موافقت اصولی بیمارستان 96 تختخوابی خیّرساز "حاج حسن توکلی" واقع در روستای جوراب را سوی وزارت بهداشت و درمان گرفتیم.

وی با بیان اینکه این موافقتنامه تا سال 1402 زمان دارد، افزود: با توجه به تلاش و همت خیر ملایری پیش بینی می شود قبل از سال 1402 این پروژه به مرحله افتتاح برسد، همچنین مقرر شد ساخت بیمارستان برعهده خیر باشد و تجهیزات و نیروی متخصص توسط وزاتخانه تأمین شود.

ترکاشوند با بیان اینکه 2 دستگاه سی آرم به منظور انجام اعمال ارتوپدی، ستون فقرات و جراحی های مغز و اعصاب به تجهیزات بیمارستان امام حسین افزوده شده است، ادامه داد: مقرر شد در سال آینده برای 5 هزار نفر آموزش های فوریت های پزشکی را انجام دهیم تا هر فردی برای هر مشکل ساده ای به پزشک مراجعه نکند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان