اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. خرداد 1398 - 19:47   |   کد مطلب: 31065
در سال 1337 در شهر اصفهان به دنيا آمد. شهيد محمود شهبازي قرآن را در دامن مادر بزرگوارش كه فرزند يك روحاني بود فرا گرفت .

به گزارش صبح الوند، با پايان گرفتن تحصيلات متوسطه اش در سال 1356 در رشته مهندسي صنايع دانشگاه علم و صنعت پذيرفته شد . روح بلند و فكر باز او از دوران متوسطه به ماهيت پليد رژيم وقت پي برده بود و از همان زمان  با دوستان خود چهره ناپاك خانواده پهلوی را در هر موقعيت و مكاني افشا مي نمود . با ايثار و از خود گذشتگي محمود و هزاران محمود ديگر ، انقلاب از درياي خون به ساحل پيروزي رسيد و اين شروعي دوباره بر تلاش هاي او بود ، بعد از تشكيل سپاه سريعاً به اين نهاد مقدس پيوست و در پادگان سعدآباد مشغول فعاليت شد . محمود در سال 1359 براي سمت فرماندهي سپاه همدان ماموريت يافت . او براي سامان دادن به اوضاع سپاه اين شهر همت گماشت .

قبل از عمليات فتح المبين مسئوليت معاونت تيپ محمد رسول الله (ص) را بر عهده گرفت . و در عمليات بزرگ بيت المقدس با همين عنوان شركت كرد . قبل از شهادت محمود نيروهاي كفرستيز اسلام به دروازه هاي خرمشهر رسيده بودند و كار در آستانه اتمام بود و هنگامي اين فتح عظيم بر گوش فلك پيچيد كه كبوتر روح محمود به آسمان پر كشيده بود . شهيد محمود شهبازي جلوه اي از نور و صفا بود . سردار دلاوري كه با اصابت تركش خمپاره به خيل مردان خدا پيوست و به آرزوي ديرينه خود رسيد .

 

 

شهيد محمود شهبازي در بخشي از وصيتنامه خود مي نويسد :

« اولين سفارش كه به عنوان وصيت دارم همين كلمه است روحانيت، آخوند ، ملا ، طلبه ، چقدر اين كلمات ارزش دارد و معنا ، اي همه كساني كه سفارشم به گوش و ديده تان خواهد رسيد مبادا روحانيت را تنها بگذاريد ، بدانيد كه تمام تلاش ابر قدرتها در از بين بردن اسلام ، روبروي روحانيت قرار دارد . شاهد اين مدعا را در اسناد لانه جاسوسي بخوانيد كه چقدر آمريكا از ملا مي ترسيد ، با يك نمود عيني در همين صد سال اخير ببينيد هر جا كوچكترين حركت ، قيامي ، جنبشي شده با رهبري همين روحانيت بوده ،قيام سيد جمال الدين اسدآبادي ، نهضت و جنبش تنباكو ، قيام ميرزا كوچك خان جنگلي ، قيام شيخ محمد خياباني ، نهضت شيخ محمد عبده ، نهضت اخوان المسلمين با رهبري حسن البناء و سيد قطب ، جنبش مشروطيت ، با رهبري آيت الله طباطبايي و بهبهانی و الي آخر ، تمامي اينها با رهبري روحانيت بوده و دقت اين سخن امام را به ياد مي آورم كه چرا مي خواهند اين قدرت را بشكنند . شكست روحانيت ، شكست اسلام است . »

 

 ضمناً کتاب  راز نگین سرخ  نوشته سردار سرتیپ دوم حمید حسام حاوی زندگینامه داستانی وکتاب  بی نشان  نوشته  زهره یوسفی نیکو دربردارنده خاطرات این سردار شهید می باشد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان