اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 9:09   |   کد مطلب: 31115
مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا در همدان برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ابن سینا معرفی شد

به گزارش صبح الوند، در این مراسم معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی بعد از استقرار خود به دنبال استحکام در عرصه‌های مختلف بود اظهار کرد: امروز خوشبختانه تحول را در عرصه پزشکی می‌بینیم، همه به یاد داریم اوایل انقلاب پزشکان کشورهای مختلف وارد کشور می‌شدند اما امروز نه تنها خودکفا شده‌ایم بلکه پزشکانی از ایران در سایر کشورها خدمات ارائه می‌دهند.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه افرادی از کشورهای مختلف در ایران درمان می‌شوند و این به دلیل کارکرد و عملکرد پزشکان ایرانی است گفت: دکتر موسوی‌بهار، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیشتازان این عرصه خدمت در کشور است، زمانی در دوران دفاع مقدس با سن پایین در جبهه حضور داشت و بعد در عرصه پزشکی فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه تحولی که در حوزه سلامت استان به وقوع پیوسته نشانه عزم جدی او بوده که باید صمیمانه از تلاش وی قدردانی کرد و جایش در عرصه مدیریت خالی خواهد بود افزود: آقای حیدری‌مقدم نیز مدیری لایق و پرورش‌یافته آقای موسوی‌بهار است و قطعا در کار خود موفق خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید به اینکه در مقابله با دشمن راهی جز مقاومت و تکیه بر داشته‌های خود نداریم افزود: در استان همدان تمام مسوولان با وحدت و یکپارچگی در خدمت به نظام هستند و امیدواریم با همین روحیه در راستای اعتلای کشور و استان قدم برداریم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز به مهمترین دستاوردهای دانشگاه ابن سینا طی سال‌های گذشته پرداخت و اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته حجم دانشجویان حوزه آموزش دو برابر شده و رشته های تحصیلات تکمیلی از 55 به 85 رشته رسید.

حبیب‌الله موسوی‌بهار با بیان اینکه در این سال‌ها چهار رشته فناوری نوین افزوده شد و موفق شدیم دانشجویان خارجی نیز جذب کنیم گفت: یکی از مهمترین راه‌های اقتصاد مقاومتی فروش علم است که باید با همکاری تمام سازمان‌ها به این مهم برسیم.

وی با اشاره به اینکه سلامتکده طب سنتی در باغ بدیع‌الحکما راه‌اندازی شد گفت: در قانون بودجه امسال نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به ابن سینا تغییر یافت.

رئیس سابق دانشگاه ابن سینا همدان با بیان اینکه تنها دانشگاهی بودیم که از طریق بخش خصوصی تجهیزات پزشکی را تکمیل کردیم گفت: خوشبختانه تولید علم در استان طی سال‌های گذشته با وجود مشکلات مختلف، بالا بوده است.

وی با تاکید به اینکه اقدامات بزرگ زیربنایی در حوزه بهداشت انجام شده که یکی از آنها خدمات در حوزه دندانپزشکی کودکان بوده است گفت: یک‌میلیون و 200 بار خدمات دندانپزشکی کودکان انجام شده و 98 درصد مردم همدان در سامانه سیب ثبت نام کرده‌اند.

موسوی‌بهار با بیان اینکه در حوزه معاونت درمان اقدامات زیادی انجام شده که یکی از آنها ارائه خدمات هومکرپرستاری است افزود: با وجود اینکه در پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز برنامه 247 اجرایی نمی‌شود، در بیمارستان قلب فرشچیان این مهم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده و یکی از اقدامات افتتاح خوابگاه ریحانه بود گفت: تعداد نشریات فرهنگی از 29 به 89 مورد رسیده است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان در این سالها از 381 پروژه بهداشتی 318 پروژه اجرایی شده است خاطرنشان کرد: با کمک خیرین بیمارستان بزرگ فوق تخصصی قلب فرشچیان راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیمارستان جامع سرطان در حال راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه افتتاح هشت بلوک زایمانی و ساخت بیمارستان‌ها و پروژه‌های هلی پد از جمله اقدامات است افزود: متاسفانه هنوز رادیوتراپی دولتی در استان فعال نیست که این بخش در مرکز جامع سرطان در حال ساخت است.

موسوی‌بهار بیان کرد: اینکه دو دستگاه رادیوتراپی خریداری شده و قول داده‌اند دهه فجر مرکز جامع سرطان راه‌اندازی شود تا این تجهیزات به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه امروز از بهورزان در این مراسم گفتم دعوت کنند چراکه کار دست آنها است و ناچار هستیم ورودی بیمارستان‌ها را کم کنیم و خط مقدم خدمت ما بهورزان خواهند بود اظهار کرد: از 15 سالگی در جبهه خدمت به مردم را شروع کرده‌ام امروز به دلایل مشکلات اقتصادی شرایط کار سخت است و باید با تلاش همه‌جانبه در این راستا قدم برداریم.

رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه رابطه ما با دکتر موسوی بهار استاد و شاگردی بوده و شهادت می‌دهم در این مدت هیچگاه از اخلاق، شرافت و مردانگی عدول نکرده‌ام گفت: امیدوارم روشی که در کشور وجود دارد و نمی‌پسندم از وجود بزرگان استفاده و آنها را نادیده نگیریم.

وی با اشاره به اینکه خدمت دکتر هاشمی به این کشور کرده هیچ فردی توان انجام آن را نداشت گفت: مجوز بیمارستان یک‌هزار تختخوابی گرفته شدیم بتوانیم کار آن را انجام دهیم تا به ثمر بنشیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه بسیج ملی فشار خون در کشور آغاز شده و افزود: 850 هزار نفر در استان در این طرح غربالگری خواهند شد.

وی بیان کرد: 20 درصد بیماران بستری استان از خارج استان هستند و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان