اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. خرداد 1398 - 10:55   |   کد مطلب: 31124
شهرستان نهاوند بدون تردید یکی از قدرت های ورزش استان همدان در رشته های مختلف به شمار می رود که با وجود رسیدن به موفقیت های ارزنده در این عرصه، همواره در حسرت میزبانی های مهم کشوری مانده است.
خوابگاه؛ نیاز ورزش نهاوند برای میزبانی ملی

به گزارش صبح الوند، نهاوندی‌ها از گذشته تاکنون همواره در اکثر رشته‌های ورزشی صاحب مدال‌های رنگارنگ بوده‌اند و توانسته‌اند جایگاه قهرمانی خود را در سطوح ملی و استانی حفظ کنند.

آنها با وجود کمبودها و کاستی‌های موجود ورزشی توانسته‌اند در رشته‌هایی نظیر کشتی، جودو، دوچرخه سواری، دو ومیدانی، ووشو، بدمینتون و سایر رشته‌های توپی به موفقیت‌های ارزنده برسند.

با این حال ورزش نهاوند به دلیل نبود خوابگاه ورزشی نتوانسته لذت میزبانی از رشته‌های مختلف در رده ملی و بین المللی را به خوبی لمس کند.

البته هستند خوابگاه‌هایی که گهگاه پذیرای میزبانی‌های کشوری در نهاوند بوده‌اند اما دستگاه ورزش این شهرستان در سال‌های اخیر همواره به دلیل کندی در سرعت بخشیدن به طرح ساخت خوابگاه اختصاصی، آنطور که باید موفق به برگزاری مسابقات مهم فرا استانی نشده است.

سرعت در ساخت خوابگاه ورزشی نهاوند

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: برخورداری از خوابگاه برای کسب امتیاز میزبانی‌های ملی و فراملی بسیار حایز اهمیت است و اقدام کارشناسانه در این زمینه انجام می‌شود.

محسن جهانشیر افزود: نهاوند یکی از قطب‌های مهم ورزش این استان محسوب می‌شود و شایسته برخورداری از خوابگاه مجهز و مدرن است.

وی اضافه کرد: با تکمیل طرح ساخت خوابگاه اختصاصی ورزش نهاوند می‌توانیم شاهد برپایی اردوها و مسابقات ملی و حتی بین المللی در این شهرستان باشیم.

جهانشیر خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز اماکن و زیرساخت‌های ورزشی اولویت نخست دستگاه ورزش استان همدان است و امیدواریم شهرستان‌ها نیز با جدیت این سیاست اجرایی را پیگیری کنند.
وی افزود: شهرستان‌ها باید در تامین اعتبار مالی برای فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب برای ورزش استان تلاش کنند و نیاز به حمایت مسئولان داریم.

پیشرفت ۵۰ درصدی خوابگاه ورزش نهاوند

رییس اداره ورزش و جوانان نهاوند نیز گفت: در بازدید صورت گرفته از طرح احداث خوابگاه ورزش این شهرستان، پیشرفت ۵۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

مهرداد سعدی نژاد افزود: امروزه یکی از نیازهای مهم ورزش نهاوند با توجه به استعداد ورزشکاران ایجاد و احداث خوابگاه ورزشی برای برگزاری مسابقات کشوری است که امیدواریم این مهم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با پیگیری‌ها و دیدار مشترک نماینده مردم نهاوند در مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با وزیر ورزش، سه طرح ورزشی این شهرستان شامل استخر بانوان، خوابگاه ورزشی و خانه باستانی در هفته دولت به بهره برداری برسند.

سعدی نژاد خاطرنشان کرد: این شهرستان ۴۰ هیات ورزشی دارد و در رشته‌های مختلف ورزشی حایز رتبه‌های کشوری و حتی بین المللی در بخش انفرادی و تیمی هستیم.
وی افزود: توسعه متوازن رشته‌های ورزشی و حمایت از تیم‌ها و استعدادهای نخبه را همواره هدف اصلی می‌دانیم.
سعدی نژاد یادآور شد: نهاوند از زیرساخت‌های ورزشی خوبی برخوردار است و با تکمیل و راه اندازی مجموعه ورزشی بانوان، سالن باستانی مجموعه ورزشی علیمرادیان، استخر سرپوشیده شهرک طالقانی و سالن ورزشی روستای قلعه قباد پیشرفت قابل توجهی در سرانه فضای ورزشی این شهرستان خواهیم داشت.

ایرنا

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان