اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. تير 1398 - 7:51   |   کد مطلب: 31179
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: متاسفانه صادرات بی رویه و مدیریت نشده سیب زمینی سبب گرانی و کمبود این محصول در بازار همدان شده است.
کمبود و گرانی در قطب تولید سیب‌زمینی

به گزارش صبح الوند،  قیمت هر کیلو سیب زمینی در بازار خرده فروشی همدان  8 هزار تا 8 هزار و 500 تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در بازار عمده فروشی (میدان بار) قیمت هر کیلو از این محصول 7 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه استان همدان قطب تولید سیب زمینی است و یک پنج از سیب زمینی‌های مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، ابراز کرد: اما صادرات بی رویه این محصول به خارج از کشور سبب کمبود و گرانی این کالا در بازار شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه در سالهای گذشته در 15 تیرماه سیب زمینی‌های همدان برداشت و وارد بازار میشد، تصریح کرد: اما امسال بخاطر برودت هوا و بارش های دیرهنگام برداشت و عرضه این محصول با تاخیر انجام می‌شود.

فامیل متقی با اشاره به اینکه سیب زمینی‌های تولید همدان تا یک ماه دیگر وارد بازار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر سیب زمینی مورد نیاز استان همدان از مناطقی مانند اصفهان، اردبیل و گرگان وارد می‌شود.

میزان عرضه نسبت به تقاضا کمتر است

وی با بیان اینکه میزان تقاضای مردم نسبت به عرضه سیب زمینی کمتر است، گفت: همین کمبود عرضه سبب افزایش قیمت شده و تا زمانی هم که جلوی صادرات بی رویه گرفته نشود این مشکل گرانی ادامه دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه بازرسان سازمان صمت، اتحادیه و اتاق اصناف همدان به صورت روزانه در بازار میوه و تره بار حضور داشته و قیمت‌ها را رصد می‌کنند، ابراز کرد: هیچ گونه گرانفروشی و تخلفی از جانب فروشندگان گزارش نشده است.

تسنیم 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان