اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. تير 1398 - 13:11   |   کد مطلب: 31185
شهردار همدان گفت: مهمترین شاخصه برای انتخاب شهروندان برگزیده همدان عامل بودن به وظایف شهروندی است.
‌‌شاخص‌های انتخاب شهروند برگزیده در همدان اعلام شد

به گزارش صبح الوند، شهردار همدان ظهار داشت: در کنار اقدامات عمرانی و اقدامات زیرساختی در بخش‌های مختلف، شهرداری و شورای همدان توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و فرهنگ شهروندی دارد.

عباس صوفی افزود: جشنواره شهروند برگزیده پس از مدتی وقفه از سال گذشته مجدداً آغاز به کار کرد و در سال 97 علاوه بر معرفی نفرات برتر به خانواده مرحوم فرشچیان که خدمات بسیاری در ساخت بیمارستا‌ها و فضای آموزشی در همدان کشیدند کلید شهر همدان و شهروند افتخاری این شهر اعطا شد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته به نحوه برگزاری جشنواره و داوری نقدهایی وارد شد و این نقدها بعضا هم قابل قبول بود گفت: جشنواره شهروند برگزیده، امسال نیز کلید خورده و شورای سیاستگذاری و کمیته‌‌های اجرایی، داوری و اطلاع رسانی آن تشکیل شده است.

صوفی عنوان کرد: کمیته‌های رسانه‌ای و اجرایی کار خود را آغاز کردند و کمیته داوری نیز کار خود را پس از بیستم تیرماه یعنی پایان ثبت نام در سایت آغاز می‌کند.

وی با بیان این که شهروندان همدانی برای حضور در این جشنواره می‌توانند به صورت خود معرفی یا معرفی توسط دیگران در معرض داوری قرار بگیرند تصریح کرد: مهمترین معیار و شاخصه این دوره از جشنواره شهروندان برگزیده، عامل بودن به وظایف شهروندی است.

صوفی تاکید کرد: شهروندانی که مشارکت پذیرند و اخلاق شهروندی را رعایت می‌کنند باید مورد توجه قرار بگیرند که جشنواره شهروندان برگزیده نیز با این هدف فعالیت مجدد خود را از سال گذشته آغاز کرده است.

وی با اشاره به این که در 4 محله همدان نیز انتخابات شورای اجتماعی محلات برگزار شده و این شورا تشکیل شده است گفت: شورای اجتماعی محلات به کمک شورای شهر و مدیریت شهری می‌آید تا به توسعه شهر همدان کمک کند.

الگوسازی با معرفی شهروندان برگزیده

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در نشست خبری جشنواره شهروند برگزیده  گفت: یکی از اهداف مهم این جشنواره الگوسازی برای شهروندان است.

کامران گردان افزود: جشنواره شهروند برتر همدان مورد توجه دیگر کلان‌شهرهای کشور از جمله شیراز قرار گرفته و از آن الگوبرداری کرد‌ه‌اند.

وی با اشاره به این که مقرر شد دومین جشنواره شهروندان برگزیده همدان با شعار همدان شهر برتر با شهروندان برتر برگزار شود تصریح کرد: مصادف با روز همدان نفرات برتر این جشنواره معرفی می‌شوند.

گردان در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر این که آیا یادمان‌هایی برای نفرات برتر این جشنواره در سطح شهر ایجاد می‌شود تصریح کرد: با توجه به این همدان چهره‌های شاخص و مطرحی دارد و ایجاد یادمان یا نامگذاری کوچه یا خیابان به نام این افراد در اولویت است امکان ایجاد یادمان یا نامگذاری کوچه و یا خیابان به نام نفرات برتر جشنواره وجود ندارد.

وی افزود: با اینحال کتابی چاپ می‌شود که نام، چهره و اقدامات نفرات برتر جشنواره در آن ثبت شود تا به عنوان مرجع به آن رجوع شود.

معرفی نفرات برتر در اول شهریور

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان این که یکی از اهداف جشنواره شهروندان برگزیده همدان شناسایی، معرفی و برجسته سازی سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر همدان است گفت: شهروند برگزیده به شهروندی اطلاق می‌شود که سرمایه اجتماعی، فرهنگی و انسانی در سطح مناطق و محلات است.

رضوان سلماسی افزود: ثبت نام در جشنواره از شانزدهم خرداد آغاز شده و تا بیستم تیرماه افراد برای ارسال مدارک و تشکیل پرونده وقت دارند.

وی عنوان کرد: بررسی پرونده‌ها و داوری نفرات از اول مرداد آغاز و در تاریخ یک شهریور ماه اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

جشنواره ایده برتر شهری کمک به توسعه گردشگری همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد ،سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در نشست جشنواره شهروندان برگزیده همدان گریزی به جشنواره ایده‌های برتر شهری زد و اظهار داشت:  بررسی آثار این جشنواره در 4 مرحله توسط کمیته داوران صورت گرفته است.

حسین قراباغی افزود: محور‌های این جشنواره شامل تقویت گردشگری شبانه در کهن شهر همدان، بهره گیری از ظرفیت شهر هوشمند در مدیریت شهری، شیوه های تبلیغات مدرن، طراحی و تجهیز ورودی های سه گانه شهر همدان است.

وی با اشاره به این که بررسی آثار جشنواره ایده برتر شهری پایان یافته است گفت: اختتامیه جشنواره ایده برتر شهری در تاریخ 26 تیرماه برگزار می شود.

تسنیم 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان