اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1398 - 19:00   |   کد مطلب: 31467
نامه تعیین تکلیف محوطه‌سازی کوی فردوس در شورای شهر همدان منجر به ايجاد بحثی شد كه در اثنای آن رئیس کمیسیون خدمات شهری عنوان كرد: «در صورت عدم ارائه خدمات در این مناطق نباید عوارض نقل و انتقال از اهالی آن اخذ شود؛ وقتی خدمتی ارائه نمی‌شود دریافت عوارض یعنی چه؟» بعد هم خطاب به مخالفان گفت: خواهشاً موقع انتخابات برای رأی به این مناطق نروید.
صبح الوند

به گزارش صبح الوند، 

صحن علنی شورای شهر ظهر امروز با موضوع بررسی نامه‌ها و با حضور اعضای شورا و شهردار برگزار شد؛ انتخاب حسابرس سال 97 شهرداری، تعیین تکلیف محوطه‌سازی کوی فردوس، پیشنهاد تثبیت تجاری در بلوار امام (ره) در خصوص پرداخت عوارض از سوی شهرداری و قطار شهری از جمله نامه‌های مورد بررسی در این جلسه بود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: به منظور انتخاب حسابرس سال 97 شهرداری، فروردین‌ماه امسال آگهی انتخاب حسابرس درج  شد که چهار موسسه در آن شرکت کردند.

حسین قراباغی با بیان اینکه به دلیل یکسری قوانین تجدید فراخوان انجام شد گفت: تیرماه نیز مجدد فراخوان انجام و سه موسسه شرکت کردند که پس از بازگشایی پاکت پیشنهادها عملاً یک موسسه حذف و دو موسسه باقی ماند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان در درجه یک درجه‌بندی شهرداری‌ها قرار دارد بیان کرد: موسسات باقی مانده رتبه‌بندی و امتیازبندی شده اصراری بر انتخاب یک موسسه خاص نداریم و باید با توجه به پیشنهادها انتخاب صورت گیرد.

در ادامه نامه تعیین تکلیف محوطه‌سازی کوی فردوس قرائت شد که نایب رئیس شورای شهر یادآور شد: بخش قابل توجهی از شهروندان در این مناطق ساکن هستند و عدم توجه به این مسئله مشکل‌ساز شده است.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه ما شورای شهرداری نیستیم که به فکر منفعت و ضرر آن باشیم تصریح کرد: اگر مسکن و شهرسازی می‌خواست این مشکل را حل کند تا امروز این کار را می‌کرد؛ بزرگ‌ترین مطالبه مردم این مناطق این است که مشکلات این مناطق حل شود.

وی با بیان اینکه بخشی از عوارض شهر هم اگر در این مناطق هزینه شود مشکلات حل می‌شود افزود: باید این موضوع را از نگاه شورا ببینیم نه اینکه از نگاه شهرداری به موضوع نگاه کنیم.

نرگس نورالله‌زاده رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز تصریح کرد: تعیین تکلیف محوطه‌سازی در این مناطق به عهده مسکن و شهرسازی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در واکنش به این موضوع یادآور شد: در صورت عدم ارائه خدمات در این مناطق توسط شهرداری باید عوارض نقل و انتقال از اهالی این مناطق اخذ نشود؛ وقتی خدماتی ارائه نمی‌شود دریافت عوارض یعنی چه؟!

علی فتحی خطاب به مخالفان با این نظر که در صورت عدم ارائه خدمات عوارض هم از اهالی این مناطق دریافت نشود خاطرنشان کرد: خواهشاً موقع انتخابات برای رأی جمع کردن به این مناطق نروید.

شهردار همدان نیز در ادامه اظهار کرد: یکسری مساکن مهر چند سال پیش طبق سیاست‌های دولت وقت ساخته شد و با وجود عدم تحویل به شهرداری اما خدماتی در این مناطق ارائه می‌شود.

شهردار همدان: برای تکمیل ارائه خدمات منتظر تحویل این مناطق از مسکن و شهرسازی هستیم

عباس صوفی با بیان اینکه برای تکمیل ارائه خدمات منتظر تحویل این مناطق از مسکن و شهرسازی هستیم، ادامه داد: وظیفه ارائه زیرساخت‌ها در این مناطق به عهده مسکن و شهرسازی بود اما مطالبه مردمی داشتیم و مسکن و شهرسازی می‌گفت در این خصوص مشکلات اجرایی دارد.

وی با اشاره به برگزاری یک جلسه با حضور شهرداری و مسکن و شهرسازی در فرمانداری به منظور تعیین تکلیف این مناطق بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود که مسکن و شهرسازی زمین به شهرداری داده و شهرداری پیمانکاری در این مناطق تعیین و به پیمانکار از فروش زمین‌ها هزینه پرداخت و یا زمین‌ها تهاتر شود.

شهردار همدان با بیان اینکه متولی امور شهری هستیم، هزینه کرده‌ایم و باید این تفاهم‌نامه منعقد و تکلیف مردم مظلوم این مناطق مشخص شود افزود: شاید در این موضوع شهرداری کمی بیشتر به زحمت بیافتد اما باید مطالبه مردم محقق شود.

صوفی خطاب به اعضای شورا گفت: شما به عنوان نمایندگان مردم باید پیگیر تعیین تکلیف این مناطق و ارائه خدمات شهرداری باشید.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تصریح کرد: متأسفانه تاکنون در پیاده‌راه‌ها جداره‌سازی انجام نشده و امسال شاخص‌های تشویقی در دفترچه عوارض به منظور انجام این امر آورده‌ایم.

قراباغی: تغییر کاربری‌ها در پیاده‌راه‌ها باید بر اساس مباحث گردشگری و تقاضا باشد

قراباغی با اشاره به مطرح شدن تغییر کاربری مغازه‌های تجاری در پیاده‌راه اکباتان و بوعلی، یادآور شد: تغییر کاربری‌ها در پیاده‌راه‌ها باید بر اساس مباحث گردشگری و تقاضا باشد.

وی ادامه داد: حمام الوند در پیاده‌راه بوعلی قصد تغییر کاربری داشت اما با مسائلی مواجه شدند که مقرون به صرفه نبوده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: باید برای تغییر کاربری موارد واجد ارزش از این دست و موارد تاریخی برای تبدیل به رستوران سنتی، خانه بوم‌گردی و... آیتم تشویقی باشد.

با قرائت نامه پیشنهاد شهرداری برای مالکان متقاضی تثبیت تجاری در بلوار امام(ره) در خصوص پرداخت عوارض، نایب رئیس شورای شهر همدان یادآور شد: در کمیسیون ماده 100 تقریباً 3 میلیون تومان برای هر متر مربع مطرح شد.

موضوع مطالعه قطار شهری نیز در این جلسه مطرح شد که رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان اظهار کرد: این تجربه در دوره دو استاندار قبلی نیز مطرح و شهرداری مکلف به انجام آن شد که مطالعات مشاور در وزارت کشور رأی نیاورد.

نورالله‌زاده: پروژه قطار شهری برای شهرهای بالای یک میلیون نفر قابل اجراست

نورالله‌زاده با تأکید بر اینکه طبق قانون وزارت کشور پروژه قطار شهری برای شهرهای بالای یک میلیون نفر قابل اجراست، گفت: فرآیند برای من مشخص است که بعد از چند ماه کار مطالعاتی و هزینه در این خصوص وزارت کشور این موضوع را تأیید نمی‌کند.

قراباغی رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان خواستار توجه ویژه شهرداری به روز همدان و پیش‌بینی برنامه‌های متناسب به منظور معرفی و شناساندن همدان در این روز شد.

فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان