اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1398 - 19:46   |   کد مطلب: 31574
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی بودن سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: سازمان‌های مردم نهاد نباید وارد فضا‌های سیاسی شوند.
صبح الوند

به گزارش صبح الوند، مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد ضمن تبریک روز «مشارکت‌های اجتماعی» با بیان اینکه در استان همدان به دلیل وجود سازمان‌های مردم‌نهاد بزرگ و فعالیت گسترده آنها هفته مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود اظهار کرد: برنامه‌های جامعی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی هر جامعه‌ای را وجود سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و ادامه داد: در هر جامعه‌ای که اداره امور اجتماعی و فعالیت‌های مدنی در دست مردم بود، آن جامعه توسعه خواهد یافت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد پیشرو است افزود: تجربه ثابت کرده هر کجا مردم خواسته‌اند و حرکت کردند، فعالیت‌های اجتماعی تداوم داشته است.

وی با اشاره به اینکه مسوولان کشوری در مثال‌های خود همیشه از سازمان‌های مردم‌نهاد همدان نام می‌برند بیان کرد: برخی از سمن‌ها پول ندارند اما نیروی انسانی خوبی دارند و در هر فعالیتی که نیاز به نیروی انسانی دارد، ورود پیدا می‌کنند.

نادری‌فر با اشاره به اینکه یک سازمان مردم‌نهاد در ملایر در زمان زلزله کرمانشاه نخستین آشپزخانه را دایر کرد و روزانه 18 هزار غذا تهیه می‌کرد افزود: این سمن ملایری در زمان سیل هم در حوزه کمک به خوبی ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهادی وجود دارد که می‌تواند از نظر اندیشه و فکر کمک کند ادامه داد: به جرات می‌گویم بزرگترین NGO فکری و اندیشه‌ای کشور با نام هیات اندیشه‌ورزان جوان در استان همدان فعالیت می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه در سال 92 بعد از گرفتن این سمت، از همکاران خواستم برنامه جامع سازمان‌های مردم‌نهاد نوشته شود تصریح کرد: در این برنامه مشخص شد که سازمان‌های مردم‌نهاد کجا هستند و به کجا باید برسند.

وی به مجمع مشورتی سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: ادامه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد باید در قالب تشکل‌های تخصصی باشد، به این دلیل مجمع مشورتی لغو شد.

نادری‌فر در ادامه به سامانه جامع اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: این سامانه در گام اول فقط اطلاعات بین سمن‌ها را مبادله می‌کند و در گام دوم باید دید چگونه می‌توان از اطلاعات کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی بودن سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد نباید وارد فضا‌های سیاسی شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: ممکن است که داوطلبان انتخابات آینده به سراغ سازمان‌های مردم‌نهاد خیریه رفته و بخواهند از ظریق کمک مالی با سمن‌ها ارتباط بگیرند، شما باید مراقب باشید.

وی تاکید کرد: اگر سازمان مردم‌نهادی در زمینه مسائل سیاسی ورود کند و اطلاعات آن به دست ما برسد، برابر ضوابط و قوانین با این سمن برخورد می‌شود.

نادری‌فر در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید کمک دولت و ملت باشند تصریح کرد: قرار نیست که دولت اعتبار در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهد و سمن‌ها توزیع کنند.

وی با بیان اینکه دولت زیرساخت‌ها را برای سازمان‌های مردم‌نهاد فراهم می‌کند ادامه داد: سازمان‌های غیر انتفاعی سودی برای شما ندارند اما این بدین معنا نیست که کار اقتصادی انجام ندهید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان در رابطه با مالیات سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد از مالیات معاف‌اند اما مشروط به اینکه اطلاعات را در اختیار امور مالیاتی قرار دهند، در غیر این صورت امور مالیاتی علی‌الراس وارد می‌شوند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان