اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. اسفند 1398 - 11:31   |   کد مطلب: 32332
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان اعلام کرد:
آب دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هرگونه آلودگی است
کمال حسنی گفت:آب موجود در دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هر نوع آلودگی فیزیکو شیمیایی است.
آب دو روستای قپچاق و خیر آباد فاقد هرگونه آلودگی است

به گزارش صبح الوند، کمال حسنی ضمن اشاره به آبرسانی سیار به دوروستای خیرآباد و قپچاق از روستاهای تابعه شهرستان همدان گفت: این نوع از آبرسانی در فصول سرد سال به هیچ عنوان دلیل بر آلودگی آب موجود در این روستاها نیست و اعلام می کنیم که آب موجود در دو روستای مذکور فاقد هرگونه آلودگی شیمیایی و فیزیکی است.

وی با بیان اینکه روستای قپچاق با 141 نفرجمعیت و 50 خانواراز جمله روستاهایی است که در حال حاضربه صورت سیارآبرسانی می شود، عنوان کرد:ازآنجایی که در این روستا ذخایرآبهای زیرزمینی در حداقل میزان خود است و امکان حفر چاه وجود نداشته، در فصل سرد سال نیز آبرسانی سیار در حال انجام است.

حسنی با اذعان به اینکه درقسمت هایی از اراضی روستا که قنات وجود دارد نیزهنوز موفق به حفر چاه نشده ایم، بیان کرد: از آنجایی که اهالی روستا ازآب قنات مذکور به منظور آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می کنند؛ لذا هنوز توافق لازم به منظور حفر چاه در این اراضی به نتیجه نرسیده و درصدد انجام کار هستیم.

وی در خصوص آبرسانی سیار به روستای خیرآباد نیز توضیح داد:این روستا با 455 نفر جمعیت در طول دو ماه اخیر با 29تانکربه صورت سیار آبرسانی شده که البته دلیل آبرسانی سیار درروستای مذکور نیز شوری آب اعلام شده و هیچگونه آلودگی فیزیکو شیمیایی تاکنون گزارش نشده است.

مدیر امورآب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان افزود: بالا بودن میزان TDS یا شوری آب در روستای خیرآباد تنها دلیل آبرسانی سیار در شرایط آب و هوایی کنونی است که درصورت تامین اعتبارات لازم؛ نصب دستگاه آب شیرین کن در دستور کار شرکت می باشد.

وی درنهایت بیان کرد: در مجموع در طول دوماهه اخیر 36 سرویس آبرسانی سیار در دو روستای قپچاق و خیرآباد ثبت شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان