اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. دى 1398 - 16:08   |   کد مطلب: 32369
عدم استقبال همدانی ها از نمایشگاه سراسری کتاب؛
متولیان حوزه فرهنگ پاسخگوی دلایل و بی برنامگی های نمایشگاه کتاب باشند
نمایشگاه سراسری کتاب همدان در حالی به پایان رسید که میزان استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار کم رنگ تر از گذشته بود.

به گزارش صبح الوند،  کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی مدتی است که در بین مردم کمرنگ شده و مردم در تلاش هستند که اطلاعات را در زمان کوتاه و به سریع‌ترین روش به دست بیاورند، غافل از اینکه این افراد خود را از لذت خواندن کتاب و سیر در دنیای آرامش محروم می‌کنند.

نمایشگاه سراسری کتاب همدان در حالی به پایان رسید که میزان استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار کم رنگ تر از گذشته بود.

نبود استقبال مناسب مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب همدان سبب شد تا علل آن را از غرفه داران جویا شویم.

یکی از غرفه داران تهرانی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی همدان از کیفیت خوبی برخوردار بود، گفت: مردم برای مواردی که علاقه دارند، وقت می‌گذارند و برای همین سردی هوا دلیلی موجه برای استقبال نکردن مردم نیست.

وی افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب معیشتی مردم، کتاب جایی در سبد اقتصادی مردم ندارد.

یکی دیگر از غرفه داران اظهار کرد :این دوره از نمایشگاه کتاب در همدان از استقبال کم مردمی برخودار بوده و علت آن عدم اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح شهر است.

یکی دیگر از غرفه داران این نمایشگاه افزود: دیگر حاضر نیستم در نمایشگاه همدان شرکت کنم استقبال بسیار کم بود و تا حالا نشده که در شهری جز همدان برویم و استقبال و خرید تا این حد پایین باشد.

وی در ادامه گفت: ۵سال پیش هم، همین اتفاق برای ما افتاد و تصمیم گرفتیم دیگر شرکت نکنیم اما احساس می کردیم مثل دیگر شهرها میزان مطالعه مردم همدان هم تغییر کرده باشد که اینگونه نبود.

حال با این استقبال سرد مسئولان استانی و متولیان حوزه فرهنگی باید پاسخگوی دلایل و بی برنامگی ها در این خصوص باشند چرا که درگیر کردن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدون داشتن خروجی مناسب و قابل قبول در حوزه نشر راه به جایی نخواهد برد و باید در اجرای برنامه های بی ثمر و پر هزینه تجدید نظری بکنند.

در حالیکه به گفته احسانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان همدان، آشنایی مردم با تولیدات نشر جدید، بسترسازی برای آشنایی و ارتباط اقشار مختلف مردم با فرهنگ کتاب‌خوانی و فراهم شدن فضایی برای تبادل نظر بین اهالی فرهنگ و هنر از جمله ویژگی های برگزاری نمایشگاه است، با برگزارسی چنین نمایشگاهی نه تنها این مهم و اهداف به ثمر ننشسته بلکه باعث بد بینی ناشران و غرفه داران نسبت به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین شده است.

اگر تلاش اداره فرهنگ و ارشاد استان به گفته مدیران این مجموعه اجرای برنامه های با کیفیت است و کمبود اعتبارات و امکانات، منجر به کاهش کیفیت برنامه‌ها نمی شود و مهمتر در نمایشگاه کتاب نیز سعی شده سطح کیفی بالای آن مشهود باشد پس چرا این نمایشگاه با استقبال سرد و بی مهری مواجهه شد!

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان