اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. دى 1398 - 9:36   |   کد مطلب: 32376
فرماندار همدان خواستار تسریع در تکمیل طرح موزه میدان امام خمینی (ره) همدان شد و گفت: با توجه به اجرای برنامه‌های مهم در پیاده راه میدان امام (ره) این طرح باید زودتر تکمیل شود.

به گزارش صبح الوند، افشاری بعداز ظهر چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان گفت: نهضت توجه به مناطق کمتر برخوردار احیا شده و همه مسئولان در این خصوص دغدغه دارند.

وی افزود: نقاط کمتر برخوردار شهر را حاشیه نمی‌دانیم و همه مناطق شهر از نظر ما در دایره‌ای قرار دارند که باید در اقصی نقاط شعاع این دایره خدمات عادلانه توزیع شود.

فرماندار شهرستان همدان اضافه کرد: بی برنامه بودن توسعه جغرافیایی شهر باعث شده بسیاری از ساخت و سازهای غیر قانونی و متراکم در برخی نقاط شهر صورت بگیرد که قادر نیستیم کاربری‌های مورد نیاز برای اجرای برخی از طرح‌ها را در این مناطق تأمین کنیم.

وی خواستار تسریع در تکمیل طرح موزه میدان امام (ره) شد و تاکید کرد: با توجه به اجرای برنامه‌ها و مراسم مهم در پیاده راه میدان امام (ره) طرح موزه مرکزی آن باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

گودال بزرگ و نیمه کاره در مرکز میدان تاریخی و اصلی شهر دارای جلوه خوبی در دید شهروندان نیستافشاری افزود: گودال بزرگ و نیمه کاره در مرکز میدان تاریخی و اصلی شهر دارای جلوه خوبی در دید شهروندان نیست و با اجرای برخی مراسم مهم این منظره نامناسب در معرض دید عموم و کشور قرار می‌گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به ضرورت تجهیز اتاق بحران و سیستم مانیتورینگ شهر همدان اظهار کرد: ۱۳.۱ میلیارد ریال اعتبار متوازن توزیع شده که با توجه به ضرورت امر ۳ میلیارد تومان بدین منظور لحاظ کردیم تا در اختیار شهرداری همدان قرار گیرد.

وی از اعضای شورای اسلامی شهرستان خواست تا در انتخابات پیش رو بی طرفی خود را حفظ کنند و افزود: مردم به شما به عنوان گروه‌های مرجع نگاه می‌کنند و شأن حقوقی و قانونی شما نیز ایجاب می‌کند در این خصوص بی طرف باشید.

حسین افشاری نقش اعضای شورای اسلامی شهرستان را در جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: برخی افراد با نقاب ارزشی و اعمال نفوذ در بخش‌های مختلف به دنبال منافع خویش با تطمیع برخی از مسئولان هستند که نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

وی با تاکید بر ضرورت عدالت محوری افزود: به تعبیر سید جمال الدین اسد آبادی حکومت به عدل استوار است و مردم به علم و لذا اگر به اجرای عدالت کمک نکنیم حتی اگر بهترین خدمات را به مردم بدهیم ناموفق عمل کردیم چون امکانات و خدمات باید عادلانه توزیع شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان نیز در این نشست گفت: شورای اسلامی شهرستان می‌تواند در سیاستگذاری کلان شوراهای اسلامی زیر مجموعه به منظور ایجاد هماهنگی و همگرایی بیشتر مؤثر باشد.

ضرورت تمرکز بیشتر بر جذب سرمایه گذاری

محمدرضا پیرودین با اشاره به ضرورت تمرکز بیشتر بر بحث سرمایه گذاری افزود: با ارائه برخی از تسهیلات و مشوق‌ها به سرمایه گذاران باید شرایط را برای سرمایه گذار مساعد و زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

وی خواستار توجه شورای اسلامی شهرستان به کاهش نارضایتی‌های مردمی مرتبط با شوراهای اسلامی شد و تاکید کرد: ایجاد هماهنگی بین اعضای شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی نیز می‌تواند در اجرای برنامه‌های اثر گذار مؤثر باشد.

معاون امور عمرانی فرمانداری نیز تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهر همدان باید در اولویت باشد.

رضا زمانی اظهار امیدواری کرد: تا انتخابات جدید در دوره پنجم شورای اسلامی شهرستان و تغییرات بعمل آمده منشأ خدمات مؤثر برای ارتقا جایگاه این شورا باشد.

وی افزود: شورای اسلامی شهرستان متشکل از ۲ عضو شورای اسلامی شهر همدان، یک عضو نماینده از هر شهر و بخش زیر مجموعه شهرستان و جمعاً ۶ عضو است که باید برابر قوانین به وظایف شورای اسلامی شهرستان عمل کنند.

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و فرماندار همدان از اعضای این شورا خواست تا در جلسات کارشناسی و رسمی فرمانداری متناسب با موضوعات مورد نیاز شرکت کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان