اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. بهمن 1398 - 9:30   |   کد مطلب: 32490
یک رزمنده دوران دفاع مقدس در همدان با بیان اینکه امروز برخی مسئولین با شعار نمی توانیم، چوب لای چرخ انقلاب می گذارند، گفت: برخی به خاطر منافع خود درصدد وابستگی کشور هستند.

کریم مطهری رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با آغاز دهه فجر در گفت‌وگو با ما  با بیان خاطراتی از انقلابی و خشونت رژیم پهلوی علیه مردم همدان، اظهار کرد: کمتر همدانی است که نام کازرونی را نشنیده باشد چرا که پیش از انقلاب و اواخر رژیم پهلوی فردی به نام کازرونی از فرماندهان شهربانی همدان، افراد زیادی را به شهادت رساند.

وی در بیان خشونت‌های کازرونی علیه مردم، افزود: این فرد به قدری قساوت قلب داشت که زمان تظاهرات‌ها در ارتفاعات قرار گرفته و مردم را هدف قرار می داد، طوری می زد که فرد شهید شود؛ دستور تیراندازی به سمت مردم را معمولاً او صادر می کرد.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: کازرونی به دنبال تظاهر کننده ها می رفت و آنها را داخل کوچه ها و بن بست ها گیر انداخته و تیر خلاص را می زد؛ شهید زمانی و شهید توپچی را او به شهادت رساند اما در نهایت توسط نیروهای انقلابی به درک واصل شد.

وی با اشاره به خشونت نیروهای ساواک نسبت به مردم، گفت: نیروهای ساواک  فقط به قصد زدن وارد میدان می شدند تا مردم را ازبین ببرند.

مطهری با تاکید بر نقش پررنگ رزمندگان همدانی در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ۱۹ بهمن ماه نیروهای زرهی کرمانشاه به طرف تهران حرکت می کردند و می خواستند مردم را قتل عام و کودتای نظامی کنند، اما با نزدیک شدن به همدان با دستور مستقیم شهید مدنی مردم با دست خالی جلو تانک ها را گرفته و مانع از حرکت تانک ها شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به وابستگی کشور در زمان طاغوت، یادآور شد: ایران در زمان رژیم طاغوت یک حکومت کاملاً وابسته و واداده بود و به کشورهای غربی و به ویژه آمریکا وابستگی داشت.

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت کل اقدامات و شکوفایی دولت از بین رفته بود، خاطرنشان کرد: مستشاران آمریکایی و اروپایی صنایع را اداره می کردند.

مطهری با تأکید بر وابستگی کشور در دوران پهلوی، گفت: همین وابستگی و عدم استقلال یکی از پایه های حرکت انقلاب شد که به دستور امام (ره) انقلاب، شکل گرفت و از فردای پیروزی مردم به سمت خودکفایی و استقلال پیش رفتند.

این رزمنده همدانی با اشاره به نقش پررنگ مردم در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در ۸ سال دفاع مقدس خود مردم پای کار آمدند چرا که حتی سیم خاردار هم به کشور ما نمی دادند اما در اواخر جنگ بسیاری از تجهیزات در داخل کشور تولید می شد.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان چوب لای چرخ انقلاب می گذارند، یادآور شد: در روند این حرکت ها برخی مواقع، منافع اشخاص در گیر می شود و سعی می کنند ما را وابسته کنند هر چند که نیروهای انقلابی جلوی وابستگی را می گیرند.

مطهری خاطر نشان کرد: عده ای همچنان به دنبال منافع شخصی هستند و وانمود می کنند که ما نمی توانیم.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان