اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. بهمن 1398 - 11:56   |   کد مطلب: 32569
رزمنده همدانی گفت: تیپ انصار الحسین (ع) همدان و مسلم ابن عقیل و امیر المومنین و نبی اکرم در عملیات والفجر 5 شرکت داشتند اما قسمت اعظم عملیات با تیپ انصارالحسین (ع) بود.

بهمن ماه آغاز عملیات والفجر ۵ که با رمز یا زهرا (س) در منطقه کوهستانی چنگوله حدفاصل شهرهای مهران و دهلران آغاز شد به همین مناسبت با رزمنده همدانی کریم مطهری گفت و گو کردیم .

 

کریم مطهری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه عملیات والفجر 5 در چنگوله بود گفت: تیپ انصار الحسین (ع) همدان و مسلم ابن عقیل و امیر المومنین و نبی اکرم در این عملیات شرکت داشتند اما قسمت اعظم عملیات با تیپ انصار همدانی ها بود.

 

وی ادامه داد: محلی که تیپ انصار می خواست عملیات کند بسیار وسیع بود و در یک سمت تونل با قله های بزرگ و سر به فلک کشیده بود که مقر فرماندهی عراقی ها روی آن قرار داشت و یک منطقه تپه شنی نام داشت که وسط محدوده تیپ انصار بود و رودخانه تقی مرده و ارتفاع بلندی به نام پیزولی بود که تیپ انصار روی تپه شنی و پیزولی با 4 گردان پیاده عملیات کرد.

 

این رزمنده دفاع مقدس افزود: گردان 154 حضرت علی اکبر روی پیزوله عملیات کرد که با فرماندهی حاج رضا شکری پور صورت گرفت و ارتفاع تونل با توجه به کشیدگی که داشت با 3 گردان 155 از همدان که در سمن چپ قرار داشت و تپه شنی با گردان 152 حضرت ابوالفضل که با فرماندهی حاج میرزا سلگی و بچه های نهاوند بود و گردان 153 قاسم ابن الحسن با بچه های تویسرکان و فرماندهی شهید محسن عینعلی فرماندهی می شد .

 

وی در خصوصیات این عملیات گفت: اولین عملیاتی بود که با سه گردان رزمندگان توانستند به عقبه دشمن نفوذ کنند و بدون آنکه دشمن متوجه شود پشت دشمن در آیند.

 

مطهری یاد آور شد معاون طراح عملیات شهید ترک بود و با کمترین تلفات توانستیم خط دشمن را به تصرف در آوریم .

 

وی افزود: در کتاب هفتاد و دومین غواص در فصل 5 بعنوان نمازگاه به عملیات والفجر 5 و شهدای این عملیات اشاره شده است.

 

گفتنی است: کریم مطهری رزمنده دفاع مقدس فرمانده اطلاعات عملیات بودند و شهیدانی چون شهید نادر فتحی و منصور پور احمدی و محمد شهبازی و شهید یاری در این عملیات به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/ آ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان