اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. فروردين 1399 - 10:01   |   کد مطلب: 32802
دبیر اتاق اصناف همدان گفت: شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی بازار و واحدهای صنفی شد که بازاریان را با مشکلات معیشتی زیادی مواجه کرد در حالیکه صف های طولانی بانک ها و دفاتر پیشخوان زنگ خطر بزرگتری برای شیوع بیماری منحوس کرونا هستند.
دفاع تمام قد دبیر اتاق اصناف همدان از بازاری ها

کمتر از چند روزی است که کرونا باعث تعطیلی بیشتر اصناف در همدان شد و فقط چند صنف خاص که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند فعالیت دارند که در این مدت کوتاه چندین متخلف به تعزیرات معرفی شدند. 

احمد گازرانی با بیان اینکه سال گذشته سال خوب کاری برای کسبه و بازار نبود گفت: در روزها و ماههای آخر هر سال بازاریان اوج درآمد و دخل خود را دارند که متاسفانه امسال شیوع بیماری کرونا ناخواسته باعث تعطیلی بازار شد. 

وی با اشاره به حضور نیافتن مردم از ترس کرونا ویروس در بازار گفت: عدم حضور مشتری در تمام صنف ها باعث شد بازاری ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و مقدار پس اندازی که هر سال داشتند و می توانستند برای سال آینده برنامه ریزی کنند وجود نداشت و تمام چک ها برگشت خورد.

گازرانی  افزود: متاسفانه دولت با تدابیری که در نظر گرفته بازار را تعطیل و از طرف دیگر بانک ها را فعال کرده است که این تصمیم گیری مشخص است یک تصمیم گیری درست و منطقی نیست و همه ادارات و مشاغل باید در کنار یکدیگر زنجیره انسانی ویروس را قطع کنند. 
 
وی گفت: امروز یک بازاری که زنجیر وار چک های مختلف دارد و اعتبار چندین ساله اش بستگی به این دارد که این چک ها را پاس کند با بسته شدن بازار و باز شدن بانک ها اعتبار چندین ساله اش را از دست داده است. 
دبیر اتاق اصناف همدان با بیان اینکه بازاری ها همیشه حامی و همراه مردم بوده اند افزود: از مسئولین انتظار داریم همان طور که همیشه بازار حامی و همراه آنها بوده شرایطی ایجاد کنند که این اعتبار و آبروی رفته اصناف برگردد.

گازرانی با تاکید بر اینکه ما نیز مخالف باز شدن بازار هستیم گفت: اتاق اصناف و بازاری های همدان هم به دنبال خروج هر چه سریعتر این ویروس منحوس هستند بر عکس خیلی از دستگاهها که خود را همراه این آلودگی کرده اند.

**صف های طولانی بانک ها و دستگاههای پیشخوان دولت باید تعطیل شوند 

وی با اشاره به اینکه امروز خط مقدم اول همه این درگیری بازار است افزود: بازاری ها اکثرا خانه نشین شده اند و منتظر برنامه یا بسته حمایتی تا بتوانند زندگی روزمره خود را بگذرانند ولی تا بحال هیچ ندبیری اندیشیده نشده است.  

گازرانی با بیان اینکه آیا خسارت کرونا را فقط بازاری باید بدهند گفت: امروز مخابرات راحت موبایل و تلفن را یکطرفه می کند ادارت آب و برق قبض های خود را وصول می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده بازار با تعداد زیادی کسبه ورشکست مواجه است افزود: از مسئولین درخواست داریم وقتی تصمیمی می گیرند از خود اصناف هم دعوت کنند که در تصیممی گری ها دخیل باشند و حتی همدان را قرنطینه کنند اما  به شرطی که بانک ها و همه ادارات تعطیل باشند.

دبیر اتاق اصناف اعطای وام های کم بازده و بسته های حمایتی را یکی از مهمترین اقدامات برای بازاری ها دانست و گفت: با پخش بسته های حمایتی و وام های کم بهره می توانیم از ورشکستگی خیلی از کسبه جلوگیری کنیم. 

انتهای پیام/آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان