اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1399 - 22:19   |   کد مطلب: 32852
کریم‌مطهری با بیان اینکه نقش سردار شهید حاج میرزا در عملیات مرصاد بی بدیل بود، گفت: شهید سلگی در این عملیات با وجود اینکه دو پا نداشتند همچنان با برانکارد وسط میدان جنگ بودند و لحظه ای رزمندگان را تنها نگذاشتند.
ولایت پذیری بی نظیرش از او انسانی مخلص ساخته بود/ در عملیات والفجر ۵ اجازه نداد بدنش را برای معالجه عقب بیاورند

کریم مطهری در گفتگو با خبرنگار ما؛ شهید حاج میرزا محمد سلگی از قهرمانان و یادگاران دفاع مقدس شهرستان نهاوند بودند که از بدو تاسیس لشگر انصار الحسین (ع) توسط سردار حاج حسین همدانی بعنوان فرمانده گردان 152 حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب شدند.

 

وی ادامه داد: حاج محمد سلگی در عملیات های مختلفی که توسط لشگر حضرت رسول(ص)  در تهران انجام می گرفت به همراه سردار همدانی حضور داشت و وقتی تیپ تشکیل شدوی به عنوان معاون عملیات انتخاب شد و فرماندهی عملیات های متعددی را به عهده گرفت.

این رزمنده همدانی با اشاره به جراحات شدید حاج میرزا در عملیات والفجر 5 گفت: شهید محمد سلگی در عملیات والفجر 5 به شدت زخمی شد اما با وجود جراحات سنگین در کناررزمندگان ماند و اجازه نداد تا قبل از اینکه خط تثبیت شود بدنش را برای معالجه به عقب بیاورند. 

وی افزود: تصویر ویژه ای که از شهید در ذهن دارم مربوط به جلسات او است چرا که در تمام جلساتی که فرمانده گردانها حضور داشتند و می خواست سخنرانی کند چیزی که برایم جالب بود این بود که همه فرمانده گردانها در مورد گردان و مشکلات صحبت می کردند اماحاج میرزا وقتی شروع به صحبت می کرد اول از همه یک آیه قرآن می خواند و تفسیر می کرد و بعد وارد فاز نظامی می شد. 

مطهری با اشاره به شرکت حاج میرزا در عملیات های مختلف گفت: وی در عملیاتهای مختلف لشگر از والفجر 8 گرفته تا مرصاد شرکت کردند تا در نهایت در عملیات ماووت در اثر اصابت خمپاره دو پایش را از دست داد و مجبور شد برای مداوا مدت مدیدی را در آلمان باشد. 

این همرزم همدانی گفت: با تمام مشکلات جسمی که حاج میرزا داشت اما باز در خلال جنگ هیچوقت رزمندگان لشگر انصار را تنها نگذاشت،  نمونه اش در عملیات مرصاد بود که ایشان در سال 67 حضور داشتند  و بعنوان رئیس ستاد لشگر در چهار زبر بودندکه این عملیات همزمان با تهاجم منافقین از سمت قصر شیرین بود و وقتی به ایشان اطلاع دادند تمام نیروها را جمع کردند و در قالب یک گردان توانستند جلوی حرکت منافقین را در قصر شیرین بگیرند و ضربه سنگینی به دشمن بزنند. 

مطهری وجود حاج میرزا را در عملیات مرصاد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: به نقش حاج میرزا در عملیات مرصاد باید پرداخته شود چرا که دراین عملیات دو پای خود را از دست داده بود اما همچنان با برانکارد به ارتفاعات و مناطق صعب العبور می رفت.

 

رزمنده همدانی با تاکید برا اینکه شهادت مزد چهل سال تلاش و ایثار حاج میرزا بود افزود: این شهید در تمام صحنه های انقلاب با بصیرت کامل حضور داشت  و ولایت پذیری بی نظیرش از او انسانی مخلص ساخته بود که همیشه برای دفاع از انقلاب و شهدا سینه سپر می کرد.   

 

انتهای پیام/ آ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان