اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1399 - 10:52   |   کد مطلب: 32925
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
طرح غربالگری در ایران کانون های اولیه بیماری را از بین برد
فرهاد فراهانی با اشاره به اهمیت طرح غربالگری گفت: با گرفتن اطلاعات بیمارن در مراحل اولیه بیماری و درمان آنها توانستیم کانون های اولیه بیماری را از بین ببریم.
طرح غربالگری در ایران کانون های اولیه بیماری را از بین برد

به گزارش صبح الوند، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نظام بهداشتی ایران یک ویژگی مثبت بزرگ دارد که آن را از سایر کشورها متمایز کرده است و آن شبکه بهداشتی منسجم است که از دورترین نقاط شهری و حاشیه ای اطلاعات و فعالیت های بهداشتی و درمانی به مراکز شهری و بالعکس منتقل می شود. 

وی ادامه داد: حتی در کشورهای توسعه یافته شاهد چنین شبکه بهداشتی منسجم نیستیم و اگر درایران  سایر شبکه ها همانند بهداشت و درمان عمل می کردند بدون شک در دنیا نسبت به خیلی ازکشورها جلوتر بودیم. 

فراهانی با اشاره به اینکه حجم زیادی از فعالیت ها و هزینه ها در ایران صرف نظام بهداشت و درمان شده افزود: آموزش و شبکه ای بودن بهداشت و درمان در ایران باعث شده نظام سلامت ایران در برابر خیلی از بحران ها مثل کرونا که جهان در برابرش مستاصل است خوب عمل کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: وقتی که در استان همدان و در سراسر کشور ما بحران درمان کرونا پیدا نمی کنیم و امکانات و کادر پزشکی به اندازه کافی داریم نشان دهنده یک سازمان منسجم  و مدیریت شده است. 

وی یکی از اقدامات مهم ایران در مقابل کرونا را طرح غربالگری دانست و گفت: غربالگی باعث شد کانون های اولیه بیماری را از بین ببریم چرا که وقتی  بتوانیم اطلاعات همه افراد اعم از مشکوک و مبتلا را داشته باشیم و کادر درمان خودش به دنبال بیماربرود و او را درمان کند در حقیقت کانون اولیه بیماری از بین رفته است. 
فراهانی عنوان کرد: مهم ترین اقدام در یک بیماری همه گیر مثل کرونا این است که در سطح اول بیمار را شناسایی و درمان و در ایران این کار به طور کامل در تمام کشور انجام شد. 

وی یکی دیگر موفقیت های ایران در کرونا را مدیریت کنترل بیماری بیان کرد و افزود: خوشبختانه در داخل کشور به هیچ وجه وارد فاز بحران نشدیم چرا که در سطح اول بیمار یابی کردیم و بیمار را در مراحل اولیه  درمان و خانواده اش را قرنطینه کردیم .
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به شیوع بیماری در اثر گسترش روابط اجتماعی گفت: اگر روابط اجتماعی ایران بهتر مدیریت می شد زودتر از اینها جلوی بیماری گرفته می شد و هنوز هم دیر نشده و با قرنطینه  می توانیم هر چه سریعتر بیماری را ریشه کن کنیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان