اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. فروردين 1399 - 8:09   |   کد مطلب: 32949
یاسر نانکلی با اشاره به تدریس همه دانش آموزان در فضای مجازی گفت: استان همدان حدود 40000 دانش اموز دارد که دسترسی به فضای مجازی ندارند و در روزهای آینده برای آنها درسنامه های چاپی آموزشی ارسال می شود.
40000دانش آموز همدانی از فضای مجازی محرومند/ طرح هر دانش آموز یک تب لت در دست بررسی است

به گزارش صبح الوند؛ این روزها دنیا روزهای کرونایی را طی می کند و همه در هر صنفی درگیر با این ویروس منحوس هستند کرونا مهمان ناخوانده ای که سفره های خیلی از همشهریان را روز به روز کوتاهتر کرد و خیلی از خانواده ها با مشکلات معیشتی مواجه اند، همچنین دانش اموزان زیادی که از حضور در مدارس منع شدند.

 

در حال حاضر خانه امن ترین جا برای مقابله با ویروس کورید 19 است و شاهد کلاسهای خالی و بدون دانش آموز در سطح شهر هستیم.

 

هر چند بعد از تعطیلی مدارس شاهد افزایش سفرها در کشور بودیم اما بعد از گذشت مدت کوتاهی خانواده ها به هم گیری این ویروس منحوس پی بردند و همراه فرزندان خود در خانه ماندن و به پویش های مختلف اوقات فراغت و ورزش در خانه پیوستند اما دیری نگذشت که کارشناسان آموزشی برنامه های مدون را برای مدارس ابلاغ کردند و تدریس از طریق فضای مجازی صورت گرفت. 

 

شاید تدریس در فضای مجازی برای دانش آموزان حاشیه شهر و خانواده هایی که امکانات لازم برای استفاده از این دنیای مجازی را تا بحال نداشته اند واژه ای دردناک باشد چه بسا دانش آموزان سخت کوشی که به علت نداشتن امکانات از تدریس دروس جا مانده اند به همین منظور با یاسر نانکلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان به گفتگو پرداختیم . 

 

یاسر نانکلی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: از اوایل اسفند که مدارس تعطیل شد با شعار هر خانه یککلاس درس را آغاز کردیم و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی مثل ایتا گروههای آموزشی تشکیل شد. 

وی ادامه داد: محتواهای این گروههای آموزشی توسط معلمان و همچنین اداره کل در گروهها قرار داده می شود ، اما همواره دغدغه دانش آموزان و خانواده هایی را داشتیم که دسترسی به فضای مجازی ندارند.

 

3000 دانش آموز در استان همدان به شبکه آموزش دسترسی ندارند

 

نانکلی با اشاره به برنامه های شبکه آموزش افزود: برنامه های درسی شبکه آموزش تا حدی دروس را پوشش می دهد اما طبق آمار گرفته شده سه هزار نفر از دانش آموزان حتی به شبکه آموزش هم دسترسی ندارند .

 

40000دانش آموز در استان همدان از فضای مجازی محروم اند 

وی تاکید کرد : یک پنجم دانش آموزان در حاشیه شهر ها و روستاها چیزی حدود هزار نفر به شبکه مجازی دسترسی ندارند و برای آنها درسنامه چاپ کردیم که توسط راهبران آموزشی در هفته آینده بین مدارس توزیع می شود.

 

سی دی و درسنامه های چاپی از هفته آینده در اختیار دانش آموزان حاشیه شهر قرار می گیرد

 

معاون آموزش ابتدایی گفت: دانش آموزانی که به تلفن همراه و شبکه آموزش دسترسی ندارند توسط درسنامه های چاپی آموزش داده می شوند و همچنین از سی دی های آموزشی نیز می توانند به آموزش آنها کمک کنند. 

 

وی افزود: مدیران مدارس نظارت دقیق بر عملکرد تدریس معلمان در فضای مجازی دارند و آموزش پرورش تصمیم گرفت یک پیام رسان داخلی که متعلق به خود آموزش و پرورش است بنام پیام رسان شاد رونمایی کرد و همه دانش آموزان کشور در همه مقاطع باید به این پیام رسان بپیوندند و ویژگی اصلی آن داخلی بودن آن است.

 

نانکلی تاکید کرد: هر چند منکر اشکالاتی در این پیام رسان نیستیم اما هر روز در حال ارتقا و برطرف کردن مشکلات آن هستیم مثلا برای برخی اهراز هویت صورت نمی گرفت که مشکل آن در حال رفع شدن است و قابلیت رصد دارد.

 
معاون آموزش ابتدایی عنوان کرد: در یک ساعت معین معلم وظیفه دارد در کلاس مجازی حضور داشته باشد و دانش آموزان حضور غیاب شوند و ارتقا آن به طوری است که حتی بعد از عبور از این ویروس منحوس هم آموزش از ای بستر مجازی استفاده می کند. 

 

طرح هر دانش آموز یک تب لت در دست بررسی است 

 

یاسر نانکلی با اشاره به نداشتن امکانات فضای مجازی برای هر دانش آموز گفت: هدف وزارت به سمت این است که برای هر دانش آموز یک تب لت دانش آموزی تعبیه شود و در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند راحت تر از این فضا استفاده کنند. 

 
وی در پایان گفت: در روزهای آینده یک دوره آموزشی برای معلمان همدانی در فضای مجازی در نظر گرفته شده است تا آشنایی بیشتری با این فضا داشته باشند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان