اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1399 - 0:51   |   کد مطلب: 32973
مربی همدانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: روزه داران باید در ایام روزه داری با مصرف میوه های آبدار و سبزیجات تازه و مایعات گرم مجاری تنفسی خود را مرطوب نگه دارند.
ورزشکاران دو روز در هفته تمرینات قدرتی با تکنیک انجام دهند/ سبزیجات و مایعات گرم مجاری تنفسی را در ایام روزه داری مرطوب می کند

مریم السادت موسوی  در گفتگو با خبرنگارصبح الوند گفت: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و شرایط خاصی که به علت بیماری کرونا به وجود آمده است مراجع فتواهای مختلف داده اند. 

وی ادامه داد: برخی مراجع تقلید درباره وظیفه ما در فریضه روزه داری معتقدند سیستم دفاعی بدن با روزه گرفتن تضعیف می شود و ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهد اما برخی روزه را باعث تقویت سیستم ایمنی می دانند. 

موسوی به مصرف کم مایعات در ساعات روزه داری اشاره کرد و گفت: افراد مسن ممکن است بعلت نبود مایعات مجاری تنفسی آنها خشک شود و مشکلات گوارشی برای آنها ایجاد کند اما افراد جوان می توانند با خانه ماندن و مصرف زیاد مایعات و سبزیجات تازه بدون هیچ مشکلی روزه بگیرند. 

مربی همدانی با تاکید بر خوردن سحری در ماه مبارک افزود: افراد به هیچ وجه بدون سحری روزه نگیرند و در این وعده غذایی میوه و مایعات گرم بگنجانند تا مجاری تنفسی آنها را مرطوب نگه دارد. 

 موسوی گفت: روزه برای افراد سالم با بالابردن سیستم ایمنی بدن همراه است چرا که از طریق کاهش استرس و عوامل مستعد کننده کرونا مثل فشار خون و قند خون مقاومت بدن را افزایش می دهد. 

وی عنوان کرد: روزه داری وزن و قند بدن را کاهش و در نتیجه فعالیت افراد کمتر می شود پس مقاومت بدن را بالا می برد. 

کارشناس همدانی با تاکید بر فعالیت ورزشکاران در دوران قرنطینه گفت: با توجه به کنترل بیماری ورزشکاران اگر فعالیت ورزشی مناسبی را داشته اند حتما باید آن را ادامه دهند و در روز حداقل نیم ساعت ورزش هوازی داشته باشند. 

موسوی تمرینات قدرتی را دوبار در هفته برای ورزشکاران مناسب دانست و افزود: کسانی که فعالیت بدنی دارند باید دو روز در هفته با داشتن تکنیک مناسب و وضعیت بدنی متعادل ورزش کنند. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان