اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1399 - 9:56   |   کد مطلب: 33042
یادواره شهید حمید حجه فروش به همت دبیرستان دخترانه حجه فروش و فضای مجازی ناحیه همدان برگزار شد .
سی و هشتمین سالگرد شهادت ؛ معلم و پاسدارحمید حجه فروش در فضای مجازی برگزار شد

نرگس طاوه ئی مسئول برگزاری یادواره به خبرنگار صبح الوند گفت: با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید ادای دین خود را به آنها انجام دهیم.

 
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: هر سال یادواره شهید حمید حجه فروش معلم و پاسدار شهید را برگزار می کردیم که امسال به علت بیماری کرونا تصمیم گرفتیم این شهید عزیز را در فضای مجازی معرفی کنیم.

 
 
طاوه ئی  با تاکید بر برگزاری یادواره های شهدا عنوان کرد: اولین یادواره شهید مجازی توسط سپاه ناحیه همدان به عنوان اولین یادواره مجازی شهید علی منطقی برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود به همین دلیل دبیرستان حجه فروش نیز تصمیم گرفتند یاد  و خاطره این معلم شهید را درفضای مجازی زنده دارند.


 
وی با اشاره به اینکه شهید حجه فروش بسیار گمنام است افزود: بسیاری از شهدان این مرز و بوم خوب معرفی نشده اند و وظیفه ما جوانان است که راه و روش و سیره شهدا را به جامعه معرفی کنیم  از این رو مختصری از زندگینامه و زندگی این شهید را در کانال تلگرامی h_hajephorosh@معرفی کردیم 

شهیدحمیدحجه فروش در 12 آذر 1336 متولد شد و در 10 اردیبهشت ماه 1361 جاده اهواز _خرمشهر به شهادت رسید.  

 

 

وی با شروع جنگ تدریس را رها کرد و به دنبال خدمتی دیگر رفت آموزش و پرورش نامۀ برگشت او و دیگر معلمان به محل کارشان را ارسال کرد؛ اما به حضورش در سپاه و بسیج بیشتر احساس نیاز می شد. با ماندنش موافقت کردند و حالا باید در مدرسۀ بسیج و سپاه، الفبای دفاع و رزم و عشق را تعلیم می داد.

چندی بعد دستش زودتر از خودش آسمانی شد ولی اخلاص، ایمان، شجاعت و حماسه اش به باد نرفت آن همه استعداد و هنر در یک دست خلاصه شد. قوی تر از قبل خود را نشان داد دل فرماندهان و همرزمان را بیشتر از گذشته ربود او یا به همراه نیروهای متوسلیان به مأموریت‌های پاوه، کردستان، ایلام و... می رفت یا در جبهه های جنوب پا در رکاب شهید دکتر نیکنامی و شهید شهبازی و شهید همدانی و... بود.

جز جاماندن از قافلۀ شهادت چیزی او را ناراحت نکرده بود. حتی در پرواز سعید شهبازی خم به ابرو نیاورد فقط افسوس می خورد از بی لیاقتیش در شهادت.

 

حمید فروردین 1361 در عملیات فتح المبین و نجات نیروها گُل کاشت وچند هفته بعد بدون حکم، عزم عملیات بیت المقدس می کند که شهید سعید برادرش مانع از رفتنش می شود؛ اما فرشتگان بال هایشان را فرش گام هایش نمودند تا صلای شهادتش در هفت آسمان شور افکند. معشوق در 10 اردیبهشت 1361 هدیۀ جانش را پذیرا شد.


و او را چشم انتظار وصال مرادیان ها، سعیدها، نیکنامی ها، امیرها، صفری ها و... نگذاشت.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان