اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. خرداد 1399 - 11:20   |   کد مطلب: 33172
شهید اسماعیل سریشی از بسیجیام مخلص همدان که در خصوصیات اخلاقی و رشد معنویات بی نظیر بود و بعد از شهادتش با بوسه فرمانده اش چشمان بی جانش باز می شود.

به گزارش صبح الوند؛ شهدای ناجا یکی از مظلومترین شهدا هستند که معمولا در مرزها به شهادت می رسند استان همدان همان طور که شهدای زیادی را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده در سال های بعد از انقلاب در سراسر ایران اسلامی و برای عزت مردم و آرامش ملت از نیروهای جان برکف ناجا برای ایجاد امنیت پایدار استفاده کرده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

شهید اسماعیل سریشی از شهدای نیروی انتظامی استان فرزند خیرعلی متولد سال ۱۳۶۵ که در شهرک ولیعصر همدان متولد و در درگیری با گروهک عبدالمالک ریگی از اشرار منطقه سیستان بلوچستان در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۷ به جمع شهدا پیوست.

برای آشنایی بیشتر با شهید اسماعیل سریشی با دوست صمیمی او علی شاه نظری که هم محله ای بودند و اکنون مدرس دانشگاه بوعلی سینا همدان است به گفت و گو نشستیم.

علی شاه نظری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: از زمان نوجوانی تا لحظه شهادت با اسماعیل هم محله ای بودیم و هر دو در شهرک ولیعصر همدان زندگی می کردیم.

وی ادامه داد: اسماعیل از همان نوجوانی خصوصیات اخلاقی بارز و خوبی داشت و جزو افراد فعال در مساجد و مجالس امام حسین (ع) بود، همیشه در مسجد محل به تلاوت قرآن و مداحی مشغول بود و کمتر کسی او را دیده که کتاب نهج البلاغه دستش نباشد.

شاه نظری عنوان کرد: اسماعیل پایه ثابت مراسم اعتکاف بود و همه او را می شناختند چرا که در ستاد دانش آموزی نیز فعالیت ویژه ای داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید خبر از شهادت خودش داد، افزود: روز اربعین بود که اسماعیل رفقا را جمع کرد و با همه عکس یادگاری گرفت و گفت من شهید می شوم.

این استاد دانشگاه بارزترین خصوصیت اخلاقی شهید اسماعیل سریشی را اخلاص دانست و گفت: در زندگی اخلاص داشت و اهل ریا نبود تا جایی که می توانست به مردم خدمت می کرد و ارادت ویژه ای به اهل بیت داشت.

شاه نظری گفت: اسماعیل از آذرسال ۸۵ به استخدام نیروی انتظامی در آمد و لباس مقدس خدمت به تنها نظام شیعی در جهان را بر تن کرد و دوره آموزشی را در مشهد مقدس سپری کرد.

وی افزود: پس از پایان دوره آموزشی، در منطقه زاهدان، یگان ۱۱۲ لار، با پست سازمانی کمک متصدی خودرو و نقشه برداری مشغول به انجام وظیفه شد و سرانجام در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۷ توسط گروهگ عبدالمالک ریگی، موسوم به جندالله به شهادت رسید.

علی شاه نظری دوست صمیمی شهید بیان کرد: اسماعیل شهیدی بود که زمانی که فرمانده اش بر بالین وی حاضر می شود و بوسه ای بر پیشانی اش می زند چشمان شهید باز می شود، فیلم این لحظه در شبکه های مجازی نیز منتشر شده است.

کتاب شیدای شهادت زندگینامه و خاطرات شهید اسماعیا سریشی است و این مجموعه با هدف آشنایی با سرگذشت و زندگی این شهید مبارز و نیز ارائه الگوی اخلاقی و عملی به جوانان تدوین شده است.

انتهای پیام/ آ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان