اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1399 - 14:02   |   کد مطلب: 33334
رییس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای اسلامی شهر همدان حضور و فعالیت سوداگران مسکن را از عوامل مهم افزایش قیمت مسکن برشمرد.

به گزارش صبح الوند، مریم روانبخش در جمع خبرنگاران افزود: یکی از عوامل مهم افزایش قیمت مسکن که منجر به افزایش اجاره بها نیز شده ، حضور و فعالیت سوداگران در بخش مسکن است.

روانبخش اضافه کرد: ردپای سودجویان و برخی دلالان زمین و مسکن در قالب برخی بنگاه های معاملاتی و فعالان این حوزه، در ایجاد قیمت نجومی و حباب موجود در بازار مسکن به وضوح دیده می شود.

وی اضافه کرد: مشاوران املاک نیز که این روزها از رهگذر افزایش نرخ اجاره‌بهای منازل و چند برابر شدن قیمت‌ها، سازشان کوک شده، اگرچه خود را ناراضی جلوه می‌دهند اما در این آشفته‌بازار درآمد بیشتری کسب می‌کنند چون به ازای افزایش نرخ‌ها، درآمد آن‌ها از طریق تنظیم یک سند، فروش یا اجاره ملک نیز بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی قیمت‌ها دائماً بالا می‌رود و اقشار متوسط و پایین روز به روز از مسکن مناسب دورتر می‌شوند، یادآور شد: با توجه به سهم بالای مسکن در سبد هزینه های مستاجرین، اگر متولیان امر تصمیمات عملی و موثر در این حوزه اتخاذ نکنند باید شاهد آسیب‌های جبران ناپذیری باشیم.

وی در پایان سخنانش افزود: قیمت بالای مسکن و نیز اجاره بهای مسکن که در روزهای اخیر با موج بالایی از افزایش همراه بوده، نیازمند عزم و توجه جدی دستگاه متولیان امر و نیز نظارت بر بازار مسکن است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان