اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1402 - 8:48   |   کد مطلب: 33547
در این مطلب می آموزید که چگونه کرم ضد لک بسازیم.همراه ما شوید.

به گزارش صبح الوند، لکه های روی صورت می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شوند اگر از مصرف مواد شیمیایی برای رفع لک های صورت خود خسته شدید بد نیست در این مطلب همراه با Niksalehi شوید تا آموزش چگونه کرم ضد لک بسازیم را بخوانید با کرم های ضدلک طبیعی به مرور زمان لک های صورت شما کمرنگ و محو خواهند شد.

چگونه کرم ضد لک بسازیم

جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است همچنین کسانی که از یبوست ، خستگی و بی حالی ، کلسترول بالا و دردهای عضلانی رنج می برند، باید از این ماده غذایی کمک بگیرند مواد لازم برای تهیهٔ ماسک جوانهٔ گندم جوانهٔ گندم: پنج قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ: یک عدد شیر: نصف استکان لیموترش: یک عدد انبه: یک دوم (در صورت موجود بودن) شما باید تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و با هم بیامیزید. ماسک به دست آمده را روی صورت خود مالیده و بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم از روی صورت بشوئید. یک تا دوبار استفاده از این ماسک در هفته، پوست شما را شاداب می کند، اگر پوست صورت شما دارای چروک های ریز سطحی باشد.

 بد نیست سایر درمان های خانگی برای رفع لک صورت را بدانید

ماسک های مناسب برای درمان لک صورت

-این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

ماست کم چرب : یک قاشق غذا خوری

حنای بی رنگ :یک قاشق مربا خوری

گلاب : دو سه قطره

این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید. اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.

 

ضدلک

۱٫ماسک آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا بهترین گیاه برای مراقبت از پوست است. به همین علت، آن را اغلب در محصولات از بین برنده لکه های پوستی صورت و یا سایر قسمت های بدن استفاده می کنند.

آن به عنوان یک قارچ کش و مرطوب کننده عمل می کند و به طور طبیعی پوست را احیا می کند. آلوورا نیز خاصیت الاستیسه (حالت کششی) پوست را بهبود میدهد.

شما می توانید ماسک آلوورا را در شب بعد از پاک کردن و تمیز کردن پوست خود استفاده کنید. بنابراین این ژل در حین خواب شما کار خواهد کرد. به یاد داشته باشید که صورت خود را در صبح روز بعد کامل بشویید.

۲٫شیر

شیر یک محصول طبیعی است که حاوی اسید لاکتیک است، که برای روشن کردن و رفع لکه ها بسیار مفید است. شما می توانید شیر را به طور مستقیم به صورت خود بزنید تا بتوانید از اسید لاکتیکش سود ببرید.

شروع به گرم کردن یک شیر در یک ظرف کنید. هنگامی که آماده شد، آن را به آرامی با استفاده از تکه ای پنبه به صورت خود بمالید. حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید تا بعد آن را شستشو دهید.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان