اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. شهريور 1399 - 11:12   |   کد مطلب: 33857
مربی و تکواندو کار همدانی توانست برای اولین بار در زمینه بیومکانیک ورزشی (علم بررسی نیروها در بدن انسان) مقاله ای در همایش بین المللی ارائه دهد,

به گزارش صبح الوند، مجید دیبافر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در اولین همایش بین المللی تکواندو ایران به مناسبت روز جهانی تکواندو که در فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران برگزار شد توانستم در باره مقایسه عملکرد پومسه کاران و کیوروگی کاران و پیشگیری از بروز آسیب رباط صلیبی قدامی که شایع ترین آسیب در بین ورزشکاران تکواندو است مقاله ای ارائه دهم.

وی ادامه داد: این همایش در نوع خود برای اولین بار بود که برگزار شد و با نوشتن دو مقاله بیومکانیکی در این همایش تنها پژوهشگری بودم که در این زمینه مقاله ارائه دادم و امیدوارم مورد استفاده ورزشکاران تکواندو قرار گیرد تا بیش از این شاهد آسیب های ورزشی در این رشته نباشیم.

این پژو هشگر همدانی افزود: تحقیقات و مقالات زیادی در باره آسیب های ورزشی دارم و به پژوهش در زمینه ورزشی علاقه زیادی دارم .

دیبافر با اشاره به زندگی ماشینی امروزی و استفاده زیاد خانواده ها از گوشی های اندروید و لب تاب ها گفت: ضایعات نخاعی و آسیب های مفصلی در آینده ای نه چندان دور گریبانگیر ایرانیان خواهد شد بنابراین باید طرز استفاده صحیح از آنها را یاد بگیریم تا کمتر شاهد بروز آسیب ها باشیم .

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان