اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مهر 1399 - 9:35   |   کد مطلب: 33938
رزمنده همدانی گفت: جنگ در آب سخت ترین نبرد است چرا که از یک سمت باید با خود آب بجنگی و از سمت دیگر با مانع و سپری نداری که پشت آن قرار بگیری ، در صورتی که دشمن روی خشکی مستقر است و مهمات خود را از خشکی شلیک می کند .

کریم مطهری رزمنده دفاع مقدس در همدان گفت: جنگ خودش یک معقوله مهمی است و رهبری در دیدار با ایثارگران نکات مهمی را تاکید کردند . 

وی ادامه داد: هیچ کشوری خواهان جنگ نیست مگر کشورهای سلطه گر و متخاصم و کشور آزاده ای مثل ایران هیچ گاه خواهان جنگ نبوده است. 

مطهری با بیان اینکه جنگ جز ویرانی و قتل و غارت ارمغان دیگری ندارد افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس ایران فقط از خودش دفاع کرد، که دفاع در هر قاموس هر آزاده ای نوشته شده است و هر کسی می تواند از کیان و خانواده خودش دفاع کند. 

رزمنده همدانی گفت: ایران 8 سال از خودش دفاع کرد به همین علت می گوییم دفاع مقدس چرا که این جنگی تحمیل شده از سوی کشورهای سلطه گر به نمایندگی از عراق بود .

وی بیان کرد: کشورهای سلطه گر با رشد جمهوری اسلامی و ایران منافع خود را در خطر می دیدند بنابراین با حمایت عراق و صدام به جنگ و ویرانی در ایران پرداختند. 

مطهری افزود:8 سال بیشتر کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا کشوری که تازه انقلاب کرده بود را از پای در آورند اما ایران با امکانات جنگی خیلی کم و با قدرت ایمان و توکل و از همه مهمتر رهبری توانست بایستد و به دنیا مقاومت را نشان دهد. 

این رزمنده دفاع مقدس گفت: ایران امروز از لحاظ اعتقادات ،جنگ آوری و ارتش و سپاه و بسیج و امکانات بسیار توانمندتر از ایران چند سال پیش است و به کشوری اجازه نمی دهد به ایران تجاوز کند . 

وی ادامه داد: در طول جنگ اتفاقات زیادی افتاد و در طول این 8 سال رزمندگان ایرانی همه نوع جنگی را تجربه کردند. 

کریم مطهری که فرمانده گردان غواصی سپاه انصار الحسین (ع) همدان بود گفت: تمام عملیاتها در خشکی بود و وجود پستی و بلندی و عارضه و فراز و نشیب جنگ در خشکی را آسان تر می کند. 

رزمنده همدانی افزود: اما در جنگ ایران و عراق رزمندگان به جایی رسیدند مثل اروند رودخانه ای با طول آنچنانی و آبی وحشی که جزر و مد فراوانی داشت و باید رزمندگان جنگ در آب را فرا می گرفتند. 

وی تاکید کرد: جنگ در آب سخت ترین نبرد است چرا که از یک سمت باید با خود آب بجنگی و از سمت دیگر با مانع و سپری نداری که پشت آن قرار بگیری ، در صورتی که دشمن روی خشکی مستقر است و مهمات خود را از خشکی شلیک می کند . 

مطهری گفت: در تصرف فاو و عملیات والفجر بچه های غواص خوشان را نشان دادند ، رزمندگانی که کار غواصی جنگی را در کمتر از یک هفته یاد گرفته بودند، غواصی که حداقل باید یکسال آموزش داده شود رزمندگان ایرانی در کمتر از یک هفته فرا گرفتند و در عملیات ها به کار بستند، اتفاق عجیبی که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و باید در کتاب گینس ثبت شود.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان