اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مهر 1399 - 11:12   |   کد مطلب: 34155
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان تاکید کرد؛
ضرروت ایجاد مقبره الشعرای معاصر شهر همدان
اکبر کاوسی‌امید بر ایجاد مقبره الشعرای معاصر شهر همدان تاکید کرد.

به گزارش صبح الوند، اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی در صحن شورا اظهار کرد: تربیت بدنی امر بسیار مهمی است چرا که با داشتن بدن سالم می توان روح و روان سالمی را پرورش داد.

کاوسی‌امید اضافه کرد: مدیریت شهری باید در بحث ورزش شهروندی و برنامه های مناسبی را تدوین کرده و زمینه و بستر تندرستی و شهروندان را آماده کند.

وی با اشاره به وجود چهره‌های و مفاخر ادبی معاصر در شهر همدان اظهار کرد: آیا با وجود مفاخر و مشاهیر برجسته کشور در همدان مقبره شعرا در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین وجود دارد؟

اکبر کاوسی امید با تاکید بر اینکه باید ادبیات معاصر همدان را که به عنوان هویت این کهن شهر محسوب می‌شود در کل کشور معرفی کنیم، افزود: امروزه متاسفانه از این مفاخر و چهرهای شاخص همدان بویژه شاعران برجسته معاصر هیچ جایگاه و مقبره‌ای دیده نمی شود.

وی یادآورشد: به عنوان نمونه همدان دارای ۱۰ شاعر برجسته معاصر است که نه تنها شناخته شده نیستند بلکه مقبره مخصوصی که معرف آنها باشد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم شهرداری با همکاری ادارات کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز اداره کل میراث فرهنگی توجه جدی به مفاخر و مشاهیر معاصر همدان داشته باشد.

انتهای پیام/د

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان