اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آبان 1399 - 9:36   |   کد مطلب: 34189
فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به وقایع متعدد روز 13 آبان در سال های مختلف گفت: 13 آبان بیانگر اوج استکبار ستیزی ملت ایران است و ایران فردا به دست دانش آموزانی که با رصد موضوعات حوزه انقلاب و مبانی دینی خود را رشد دهند، آباد خواهد شد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به آغاز هفته دانش آموزی گفت: یاد وخاطره 36000 شهید دانش آموز ایران را گرامی می داریم بویژه شهید دانش آموز حسین فهمیده که هر ساله بمناسبت سالروز شهادت این شهید از 8 تا 13 آبانماه به نام هفته بسیج دانش آموزی معرفی می شود. 

 
وی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای 13 آبان 57 گفت:سرآغاز حرکت های انقلابی و حرکت های مردمی در سال 56 و 57 حرکت های دانش آموزی بود، نسلی که مطالبه گرو پرسشگرو مومن و معتقد بودند در آن سالها به پا خاستند و همه گروهها را با خود همراه کردند. 
 
فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر نقش همدان و همدانی ها در قیام 13آبان افزود: قیام دانش آموزان همدانی در 30 مهر57آغازگرحرکت دانش آموزان در 13 آبان 57 بود.

وی افزود: بعد از قیام 30 مهرماه 57 در 5 آبان ماه همان سال واکنش دانش آموزان کبودرآهنگی قیام کردند که واکنش حضرت امام و مراجع تقلید را به دنبال و بازتاب زیادی داشت. 

بقایی تاکید کرد: درسال 1357 جلوی دانشگاه تهران 56 دانش آموز  در خون خود غلتیدند و به همین مناسبت این روز بعنوان استکبار ستیزی و مرگ بر امریکا نامگذاری شد. 
 
وی ادامه داد: بیش از آن در 13 آبان سال 1342 حضرت امام به ترکیه تبعید شدن و بعد ازآن دانش آموزان و دانشجویان در سال 58 لانه جاسوسی را تسخیر واسناد را منتشر کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر اینکه دانش آموز انقلابی همیشه می تواند موثر و مطالبه گر باشد گفت: شهدای دانش آموز ما ادامه دهنده راه دانش آموزان قیام سال 57 بودند.

وی گفت: امروز دانش آموزانی که درگروه های جهادی فعالیت می کنند ادامه دهنده راه دانش آموزان دفاع مقدس هستند و ادامه دهنده دانش آموزانی  که هم درس می خواندند و هم به اعتلای کشور کمک می کردند و از مرزها دفاع می کردند و در حقیقت برای ترویج فرهنگ انقلاب و شهادت مسیر جدیدی از گفتمان امام را ایجاد کردند.
 
فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود:امروز اگر دانش آموزان می خواهند در گام دوم انقلاب اسلامی موثر باشند باید براساس بیانیه گام دوم حضرت آقا امید را در جامعه ترویج دهند. 

وی افزود: همچنین باید پرسشگرو مطالبه گر باشند و به خطوط اصلی انقلاب اسلامی حساس و درس را با جدیت بخوانند و پیگیری کنند.
 
وی با تاکید براینکه آینده این کشور به دست نسلی آبادتر خواهد شد که امروز همت و تلاشش را در مدرسه در رصد موضوعات و حوزه انقلاب و انقلابگری و اعتقادات دینی و رشد و بالندگی خودش ببیند. 

فرمانده سپا ناحیه همدان تاکید کرد: درآینده به نسلی امیدوار و با نشاط نیاز داریم و دشمن می خواهد با ترویج بی تفاوتی امید را از نسل جدید بگیرد اما باید بدانیم نسل ظهور باید نسلی پرنشاط و هدفمند باشد. 

 

برگزاری برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در فضای مجازی

 

وی با اشاره به شیوع کرونا گفت: تابع نظرات ستاد ملی کرونا هستیم و  تجمعی در سطح شهرستان همدان نداریم اما تمام برنامه های فرهنگی در فضای مجازی اجرا می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: حوزه های دانش آموزی شهرستان همدان عموما برنامه هایی مثل حلقه های صالحین وکمپین مرگ بر امریکا و مسابقه کاریکاتور از چهره منحوس امریکا را در فضای مجازی داریم، همچنین ختم صلوات برای شهدای دانش آموز برگزار می شود.

وی افزود: یادوراه شهدا به صورت لایو در فضای مجازی است و مجموعه برنامه های فرهنگی، رسانه ای و پویش کمک های مومنانه نیز جزو برنامه های هفته دانش آموزی هستند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان