اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. آبان 1399 - 21:04   |   کد مطلب: 34194
معاون توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: رودخانه‌های همدان با ممانعت ورود فاضلاب به آنها، عاری از فاضلاب شدند.

به گزارش صبح الوند، در همدان با اشاره به وضعیت رودخانه‌های سطح شهر همدان اظهار کرد: شهر همدان در مناطق مسکونی دارای سه رشته رودخانه در پایین دست شهر(خاکو، دره مرابیگ، عباس‌آباد) است که در سطح شهر به چندین رشته فرعی دیگر به این رودخانه‌ها (دیوین، دره میمون یا مزداگینه، حیدره، پارک مردم یا دره گوساله) اضافه می‌شود.

وی در خصوص ورود فاضلاب به این رودخانه‌ها بیان کرد: رودخانه عباس‌آباد و شاخه فرعی آن حیدره از فاضلاب شهری مناطق(مریانج، کوی ولی عصر، شهرک الوند، حصار مطهری، منوچهری، چرم سازی، شهرک مدرس) پاک‌سازی شده است.

معاون توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: فقط در منطقه باغات عباس‌آباد، فاضلاب خانه باغی‌ها در فصول گردشگری به رودخانه وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: رستوران‌های کنار جاده گنجنامه با همکاری اداره محیط زیست شهرستان موظف به جمع‌آوری و تخلیه به وسیله تانکر در محل مشخص شده توسط شرکت آب و فاضلاب هستند.

بختیاری‌فر در ادامه با بیان اینکه رودخانه خاکو در محدود شهری از دو جهت اقدام به عملیات جمع‌آوری کرده است گفت: این رودخانه از بالادست (مزداگینه و قسمت اعظمی از شهرک بهشتی و کوی فردوس و ۱۲ متری ولایت) تا میدان امام حسین(ع) و از پایین دست (قاسم‌آباد و شهرک مدنی، خضر و سیلو، پشت کشتارگاه سابق منطقه بلوار الغدیر) تا خیابان وحدت از دو طرف پاک‌سازی شده است.

وی با اشاره به رودخانه دره‌مرادبیگ  نیز تصریح کرد: این رودخانه از سرشاخه تا میدان بیمه مناطق ضلع غربی رودخانه به طور کامل فاضلاب از بستر رودخانه جمع‌آوری شده و برای ضلع شرقی آن نیز شرکت در حال برنامه ریزی است. 

معاون توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب همدان در خصوص وضعیت رودخانه پشت کوی فردوس و اینکه فاضلاب وارد این رودخانه می شود یا نه یادآور شد: رودخانه پشت کوی فردوس همان رودخانه خاکو است که از سرشاخه تا میدان امام حسن پاک‌سازی شده و فقط در این ناحیه جدیداً شهرداری جمع‌آوری آب‌های سطحی را با اجرای شبکه در بلوار شهید مطهری به آن اتصال داده است. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان