اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. آبان 1399 - 12:15   |   کد مطلب: 34199
شهرداری منطقه چهار همدان، در بخش‌های قابل توجهی از بلوار ارتش پروژه‌هایی را اجرا کرد که موجب ساماندهی این مسیر شد و ضمن تسهیل در رفت و آمد خودروها، امکاناتی هم برای گردشگران ایجاد نمود.

به گزارش صبح الوند، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر همدان از اولویت‌های شورای دوره پنجم بوده است که خوشبختانه شهرداری منطقه چهار در سال جاری اهتمام خوبی درخصوص ساماندهی بلوار ارتش داشته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

علی رحیمی‌فر ضمن اشاره به اینکه هر ساله حساسیت ویژه‌ای برای تخصیص اعتبار لازم و مکفی برای ساماندهی ورودی‌های شهر همدان وجود دارد، گفت: متاسفانه با وجود تعداد بالای پروژه‌ها و محدودیت در تخصیص اعتبارات، تاکنون این امر به طور دلخواه محقق نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد که در بودجه سال 1400 این اعتبارات به صورت ویژه برای ساماندهی هر سه ورودی شهر همدان درنظر گرفته شود تا مشکلات پیش روی شهردار همچون تملک، بازگشایی و ساماندهی این معابر برطرف شود.
عضو شورای اسلامی همدان ضمن اشاره به وجود کاربری‌های غیرمجاز که به کسب و درآمدزایی مشغول هستند و نیز وجود املاک خرد و کوچک گفت: کار تملک در این مسیر باید با حساسیت‌های بالایی پیگیری شود که علاوه بر آزادسازی معابر، منافع مشروع مالکین هم مدنظر قرار بگیرد.
رحیمی‌فر به وجود مشاغل آلاینده و مزاحم در این مسیر اشاره کرد و افزود: عده‌ای از کسبه همچون سنگبری‌ها و مانند آن که موجب ایجاد مزاحمت‌های صوتی برای شهروندان شده‌اند طبق حکم صادره در کمیسیون بند 20 ماده 55 باید پلمب و به جایی دیگر منتقل شوند.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز ضمن اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر گفت: بلوار ارتش حدفاصل بین میدان خیبر و تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری، یکی از ورودی‌های مهم و پرتردد شهر همدان است که سال گذشته در ضلع ورودی بلوار، اقداماتی همچون احداث بوستان نواری پردیسان و ساخت ساختمان راهنمای گردشگری به‌منظور ساماندهی بلوار ارتش انجام شد.
مجید یوسفی‌نوید گفت: با همت شهرداری منطقه چهار، فاز دوم ساماندهی بلوار ارتش در سال 99 کلید خورد و علیرغم مشکلات فراوان در ضلع غربی این بلوار همچون تعدد مغازه‌ها و املاک، کندرو خاکی و سختی در رفت و آمد شهروندان، این کندرو جدول‌گذاری و زیرسازی شد و روز گذشته آسفالت‌ریزی آن به اتمام رسید.
وی درخصوص مراحل اجرای این‌ پروژه اظهار کرد: تملک 7 ملک و تخریب و بازگشایی مسیر و دیوارکشی و پوشش رودخانه مجاور بلوار ارتش ازجمله اقدامات مقدماتی این پروژه بود که با درختکاری در حاشیه بلوار ادامه یافت.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان ضمن اشاره به اصلاح هندسی، مناسب‌سازی و از بین‌بردن مکان‌های مخروبه و منبع گردوغبار و دیوارکشی و پوشش رودخانه مجاور بلوار ارتش گفت: با اجرای این پروژه ضمن ساماندهی این ورودی پرتردد، برخی مشکلات زیست‌محیطی نیز مرتفع گردید.
یوسفی‌‌نوید با اشاره به اینکه طول اجرای این پروژه در بلوار 85 متری ارتش حدود یک کیلومتر بود، گفت: تاکنون 83 میلیارد ريال صرف تملک و 30 میلیارد ريال در بخش‌های زیرسازی، آسفالت، روشنایی و احداث فضای سبز، از منابع شهرداری منطقه چهار برای این پروژه هزینه شده است که امید است علاوه بر زیبایی این بلوار، عبور و مرور شهروندان و مسافران را نیز تسهیل کند.
وی گفت: در راستای ساماندهی تیرهای برق در کندرو بلوار ارتش و جلوگیری از تصادفات، مبلغ 350 میلیون تومان تیر برق خریداری شد و قرار بود مابقی آن را شرکت توزیع نیروی برق خریداری کند که تاکنون محقق نشده، ولی با این وجود شهرداری منطقه چهار به احداث کندرو اهتمام ورزید و مانع از توقف پروژه شد که امید است با توجه به اتمام پروژه هرچه زودتر دستگاه متولی به جابجایی و سامان تیرهای برق اقدام کند.
یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه در راستای بازگشایی این مسیر در سال قبل چند پلاک تملک شد، افزود: امید است در گام بعدی بتوانیم با تصویب بودجه مورد نیاز به توافق بیشتری با مالکین برسیم و در راستای آزادسازی و گشایش محور بتوانیم در باقیمانده مسیر هم کارهای ساماندهی را ادامه دهیم.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از شروع کاشت انواع درخت و گونه‌های مختلف گیاهی در روزهای آینده خبر داد و افزود: گسترش فضای سبز و نورپردازی به زیبایی این بلوار جلوه بیشتری خواهد داد و با مشارکت شهروندان در ساماندهی سیما و منظر ساختمان‌ها در سال آینده، این بلوار به یکی از ورودی‌های زیبای شهر همدان تبدیل خواهد شد.

یوسفی‌نوید گفت: این پروژه پس از اتمام آسفالت در روزهای گذشته موجب تسهیل در رفت و آمد شهروندان و کسبه خواهد شد و از آبگرفتگی‌های مکرر در قسمت‌های خاکی و مخروبه جلوگیری خواهد کرد.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه چهار همدان نیز با اشاره به اینکه کندرو اصلی با عرض 7 متر، یک کیلومتر طول مسیر دارد که جدول‌گذاری و آسفالت آن به پایان رسیده است، گفت: پشت این کندرو فضای سبزی به عرض 3 متر و مجددا یک کندروی دیگر به عرض 8 متر است که قسمت‌هایی از آن بازگشایی شده و قسمت‌های دیگر آن در برنامه تملک و ادامه احداث قرار دارد.
سهراب ادیب‌مهر گفت: در سال گذشته یک ساختمان راهنمای گردشگری در ضلع غربی بلوار همراه با نمازخانه مردانه و زنانه و همچنین سرویس بهداشتی به بهره‌برداری رسید که مسافران بتوانند علاوه بر استراحت کوتاه‌مدت از بوستان نواری احداث شده نیز استفاده کنند.
وی اضافه کرد: تمامی اقداماتی که در بلوار ارتش انجام شده است در راستای ساماندهی ورودی شهر همدان است که انتظار می‌رود با پروژه‌های عمرانی صورت گرفته یک ورودی زیبا و در شأن شهروندان و مسافران داشته باشیم.
وی با اشاره به عدم وجود روشنایی مناسب و احتمال بروز تصادفات در این کندرو گفت: لازم است شرکت توزیع نیروی برق استان همدان هرچه سریعتر به جابجایی تیرهای برق اقدام کند تا از بروز خطرات جلوگیری شود.
ادیب‌مهر ابراز داشت: با تکمیل این بلوار وارد فاز جدیدی خواهیم شد که باید از میدان خیبر تا پست برق مریانج همین پروژه را در آنجا پیاده‌سازی کنیم تا ورودی شهر همدان از سمت غرب تکمیل شود و با احداث پیاده‌رو و فضای سبز موجب رضایت شهروندان و مسافران گردد. 
مسؤول املاک شهرداری منطقه چهار همدان نیز با اشاره به اینکه برای انجام این پروژه تاکنون 7 ملک تملک شده است گفت: پیشنهاد ما به مابقی مالکان که ملکشان در مسیر تعریض و ساماندهی بلوار ارتش وجود دارد این است که هرچه سریعتر برای توافق به شهرداری منطقه چهار مراجعه کنند که بتوانند از حداکثر امتیازات قانونی بهره‌مند شوند.
جواد عاشوری با تاکید بر عدم وجود هرگونه محدودیت در اعطای امتیازات قانونی، گفت: درخصوص پرداخت ريالی مجبوریم طبق بودجه عمل کنیم و لازم است مالکان برای توافق بهتر و آسانتر در سال جاری اقدام کنند چراکه ممکن است امتیازات حداکثری و ردیف بودجه قابل توجه برای سال آینده وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ آ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان