اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آبان 1399 - 11:07   |   کد مطلب: 34292
جلسه مسئولین انجمن جوجیتسو کشور با فرماندهان تربیت بدنی ستاد کل نیرو های مسلح در خصوص چگونگی همکاری و ایجاد زمینه‌های لازم جهت آموزش این رشته در دانشکده‌های نظامی و انتظامی برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، نماینده انجمن جوجیتسو استان همدان با اشاره به چشم انداز ترسیم شده برای همکاری های آتی افزود: در این جلسه که با حضور امیر کمال پیمبری رییس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرهنگ باقری دبیر سیزم، سرهنگ محمد معظمی مدیر مسابقات و هئیت‌های ورزشی تربیت بدنی ستاد کل نیرو‌های مسلح، محمدحسن رستمیان رئیس، سیدامیر خوشبین نایب رئیس و محمدحسن مجلسی عضو هیئت رئیسه انجمن جوجیتسو برگزار شد ، مقدمات و راهکارهای نحوه همکاری انجمن و تربیت بدنی نیروهای مسلح بررسی و تفاهم نامه اولیه منعقد گردید.

حمید رحیمی ضمن ابراز خوشحالی از رشد و توسعه این رشته در سال های اخیر در استان همدان و دستیابی این رشته به جایگاه واقعی خود در کشور ، از همه کسانی که در این مهم دخیل بودند قدردانی کرد.

رحیمی ادامه داد: پیرو تفاهم نامه مذکور مقرر شد مقدمات آموزش و تدریس تخصصی رشته جوجیتسو دانشکده افسری، دانشکده‌های نظامی و انتظامی و همچنین آموزش فنون این رشته رزمی بین نیرو‌های نظامی توسط اساتید و مربیان مطرح جوجیتسو انجام شود و از این پس این رشته به عنوان یک رشته تخصصی و کاربردی در نیرو‌های مسلح آموزش داده شود.

رحیمی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات به صورت مجازی و آنلاین در ایام کرونایی افزود: امیدواریم که به زودی از شرایط کرونایی خارج شویم و بتوانیم مسابقات جوجیتسو ویژه نیرو های مسلح را به صورت سالانه برگزار کنیم.

 ایشان با اشاره به اینکه در سال های اخیر چهار ورزشکار استان همدان در تیم ملی حضور داشته اند اضافه کرد: امیدواریم بعد از شرایط کرونایی در راستای اعتلای بیش از پیش این رشته در استان دوره های فنی مربیگری و داوری را مجددا در استان برگزار کنیم.

 وی تصریح کرد: اکنون و با تثبیت جایگاه این رشته در پیکارهای المپیک قاره ای، بازیهای داخل سالن آسیا، المپیک دانش آموزی، عضویت در فدراسیون جهانی ورزشهای دانشگاهی(fizu)، بازیهای ساحلی و دیگر مسابقات رزمی سطح اول جهان همچون ورلد گیمز، مسترشیب، و ... ، لزوم ساماندهی ورزشکاران، مربیان، داوران و باشگاههای ورزشی را یادآور می شود و بایستی  این مهم را در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح و اصولی در راه درست گام برداریم.

گفتنی است با توجه به تکنیک‌های خاص و کاربردی هنر رزمی جوجیتسو علی‌الخصوص جوجیتسو برزیلی، مدتی است این رشته در کشور‌های زیادی مورد توجه پلیس و ارتش‌های جهان قرار گرفته است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان