اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آبان 1399 - 11:52   |   کد مطلب: 34302
اتاق اصناف همدان به عنوان پل ارتباطی بین بازاریان و دولت نیاز به مدیرانی جوان، با انگیزه و جهادی دارد تا بتوانند در این شرایط اقتصادی گره ای از مشکلات را باز کنند.
جای مدیران جهادی در بدنه اصناف همدان خالی/ بازاریان ورشکسته و اتاق اصنافی منفعل

به گزارش صبح الوند، تعطیلی صنف ها امروز یکی از مهمترین مسائلی است که رایج شده و برای برخی از کسب و کارها اتفاق افتاده است. 

طبق آخرین آمار ارائه شده اصناف از تعطیلی 30 کافی شاپ، 20 تالار، 24 سوپرمارکتی، 20سفره خانه، 55 نانوایی، 3فروشگاه زنجیره ای، 13 مرغ فروشی و 3 رستوران پلمپ شده است.

اگر در هر صنف هم تقریبا 2 نفر را در نظر بگیریم که مشغول کار بوده اند حدود 350 سرپرست خانواده در چند ماه اخیر در شهر همدان بیکار شده اند. 

جدای از مشکلات معیشتی که برای خانواده ها به وجود آمده است حتما باید فکری به حال صنف های پلمپ شده کرد. 

حسین بهمنی یکی از اصناف همدانی به خبرنگار ما گفت: متاسفانه اتاق اصناف کاری برای بازاریان انجام نمی دهد. 

وی افزود: رئیس اتاق اصناف درست است نماینده صنوف است نه اینکه نماینده دولت باشد و منتظر اینکه ستاد ملی کرونا چه برنامه ای برای بازاریان دارد بلکه باید دنبال راهکاری باشد که کمک حال کسب و کارهای خسارت دیده باشد. 

این بازاری همدانی گفت: متاسفانه در اوج کرونا و بارها به رئیس اتاق اصناف مراجعه کردیم برای مشکلات، که اصلا حضور نداشتند و به علت کرونا در منزل بودند و این عملکرد یک مدیر جهادی نیست. 

وی عنوان کرد: مدیر اصناف باید با روحیه جهادی و توانی مضاعف پا به پای بازاریان باشد و در حقیقت پل ارتباطی اصناف و دولت باشد. 

حسین محمدی دیگر بازاری همدانی افزود: تهیه وام های معیشتی، بسته های حمایتی و کم کردن عوارض و مالیات یا گرفتن تخفیف هایی در این زمینه باید از اولویت های کاری رئیس اتاق اصناف باشد. 

حسین محرابی رئیس اتاق اصناف استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برنامه خاصی برای صنف های همدان نداریم. 

وی افزود: اصناف یک سازمان خدماتی است و نمی تواند خودش برنامه ای داشته باشد بلکه تابع دستورات کشوری و ستاد ملی مبارزه با کروناست. 

به گزارش صبح الوند؛ اتاق اصناف به عنوان بدنه فعال اقتصاد و پل ارتباطی بازار و دولن نیاز به مدیری جوان و با انگیزه و از همه مهمتر مدیریت جهادی دارد. 

گفتنی است که رئیس اتاق اصناف همدان در انتخابات دوره قبل رای نیاوردند و به مدت 8 ماه است که همچنان بر صندلی ریاست تکیه زده اند و از همه مهمتر انگیزه ای برای سامان دادن این بنگاه اقتصادی ندارند. 

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان